Geluid in een groep loopt niet gelijk

• 30 maart 2018
  • 16 reacties
  • 3152 Bekeken

We hebben vanaf december een Soundbar en 2 x Sonos 1.
tot die tijd(2 jaar) hadden we alleen 2 x SONOS 1

we waren gewend om twee speakers in een groep te zetten en dit werkte perfect waarbij het geluid gelijk liep.
sinds december hebben we alle drie de speakers in een groep staan.
Ook dit werkte tot een week geleden geheel perfect.

In de afgelopen week hebben we gemerkt dat 4-5 keer inmiddels het geluid niet meer gelijk loopt. De oplossing is simpel. even 2 speakers uit de groep halen en dan weer in de groep zetten en het gaat weer goed . voor enoge tijd. Kan uren zijn maar ook hebben we ervaren dat het na een half uur weer fout gaat.

We hebben geen recente veranderingen in het netwerk gehad.

Hebben jullie hier een verklaring voor. ?
.

16 Reacties

Ik heb hetzelfde probleem met mijn sonos play 1 die ik in stereo mode heb staan! Sinds vandaag komt er na een tijd een echo en later loopt de muziek volledig uit de maat! Het ontkoppelen van het stereo-paar helpt maar is wel omslachtig en vervelend om meerdere keren op een dag te herhalen? Hoe kan dit opeens? Alvast bedankt! Hier ook geen netwerkaanpassingen!
Reputatie 4
Badge +3
Voor beiden geld dan de vraag om een diagnose te verzenden binnen 20 minuten nadat je het probleem ervaart en hier het diagnosenummer te antwoorden, zodat we een overzicht hebben van wat de speakers ervaren en waar het mis gaat.
Badge
Even het geluid pauzeren en weer aanzetten lost het bij mij op. Ik heb het heel af en toe.

Ik heb hetzelfde probleem: sonos one in de keuken, sub+bar+ 2 sonos play ones in de kamer als 1 surround systeem. De bar hangt bekabeld aan het netwerk. De rest via wifi. Als ik ze samenvoeg in een groep klinkt de muziek meestal prima. Soms, zoals een paar minuten geleden ontstaat een vervelende echo. Ik heb een diagnose verzonden, ruim binnen de 20 minuten die hierboven worden aangeraden.

Ik hoop dat er een oplossing is. Diagnose bevestigingsnummer: 2118902573

Reputatie 5
Badge +3

In je kamer heb je een 5.1 opstelling, wat het maximum is. Als je de One van de keuken erbij zet kan het geluid onprettig worden.

Dat de bar bekabeld is aangesloten is perfect, maar laat de One in de keuken gewoon in de ‘keuken’ staan en zet deze niet bij je surround opstelling.

Ervaar je dan nog problemen?

Hoi Difke,

Dank voor de snelle reactie. De One in de keuken blijft ook in de keuken, maar ik kan waar ik zit, beide horen. De keuken is verbonden met de kamer. De kamer is 11 meter lang, de 5.1. staat aan een kant van de kamer, aan de andere kant is de deur naar de keuken.  Die deur staat meestal open. Er is dus wel afstand tussen de twee. Het is dus niet zo dat ik de One uit de keuken haal en er in de kamer bijzet. Maar als ik je goed begrijp is dit niet oplosbaar?

Ik kan m in de keuken natuurlijk uitzetten en in de kamer wat harder, maar dan moet ik als ik in de keuken kom, m daar weer los aanzetten. Het was nou net zo leuk dat je door het huis kon lopen en ononderbroken radio kan luisteren. Het is natuurlijk geen ramp, er zijn ergere dingen, maar wel jammer. Toch bedankt voor het reageren.

Het lijkt overigens alsof de echo ook optreedt binnen het 5.1 systeem… ik zette net de keuken even uit wegens teveel echo en de echo bleef. Voor de zekerheid nog een diagnose gestuurd. Nr. 1019263001

Badge

De echo heb ik ook af en toe… oplossing → simpel. Even de muziek stoppen en starten. Als je tv kijkt even een spotify nummer opzetten en dan weer terug naar tv.

Wat ook helpt (en wat bij mij structureel de oplossing is geweest) is het modem/routen resetten. Stekker eruit, kabels eruit, 10 min wachten en alles aansluiten. Op de een of andere manier werkt dan het hele netwerk sneller. Het lijkt erop alsof bepaalde cache volloopt in het modem/router. Ik die deze “reset” procedure alleen als ik problemen ervaar.

Reputatie 5
Badge +3

Zelf heb ik ook een 5.1 in de woonkamer staan en 2 speakers in de eetkamer.

Wanneer ik in de woonkamer muziek afspeel en dan via AirPlay2 de ‘eetkamer’ selecteer, dan spelen deze zonder problemen netjes mee zonder echo of haperingen.

Dus ik heb 2 kamers aangemaakt ( woonkamer en eetkamer)  de 5.1 heb ik toegewezen aan de ruimte ‘woonkamer’ en de andere 2 speakers aan ‘eetkamer’. Je kan dus gewoon aanduiden waar er muziek moet afgespeeld worden.

Vrijdag zullen de Sonos medewerkers je diagnose wel bekijken.

Ik wens je alvast veel succes.

Sinds de laatste paar dagen hetzelfde probleem.

Zowel binnen de 5.1 als tussen de 5.1 En de keuken verloopt te muziek.

Eerst loopt het in sync maar hoe langer die draait hoe verder het uit sync gaat lopen.

Hier de diagnose 450560991

Tot dusver geen reactie van Sonos mogen ontvangen. 

Reputatie 5
Badge +3

@Frits A. Dit is een gebruikersforum, waarop Sonos af toe meekijkt. Als je concreet iets wilt kun je beter even bellen.

@Frits A. Dit is een gebruikersforum, waarop Sonos af toe meekijkt. Als je concreet iets wilt kun je beter even bellen.

had ik te laat door, maar je hebt gelijk. ik heb hun inmiddels rechtstreeks benaderd. 

Reputatie 7
Badge +2

Jullie lopen helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +2

Heb mogen vernemen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.

Het probleem doet zich bij mij nog voor.

in de Sonos app een groep aangemaakt van de beam plus Ikea speaker. Als ik even later in Spotify de muziek wat zachter zet gaat de beam bijna op stil en blijft alleen de keuken speaker doorspelen.

dit terwijl alle speakers gewoon in gelijke mate geluid zouden moeten minderen. Heel vervelend..

hoor graag 

Reputatie 4
Badge +2

@Bamboe 

Dit klinkt niet als het zelfde probleem, lijkt erop dat de informatie later aankomt  bij de speaker en het daar door wat langer duurt voordat deze zachter gaat.

Zou je anders een diagnose willen versturen zodra je dit ervaart?

Dan kijken we er graag even naar voor je.

Reageer