Vraag

Geluid hapert om de paar minuten

  • 24 March 2018
  • 5 reacties
  • 6392 Bekeken

Ik heb een versterker aangesloten op mijn SONOS Connect via REX-OUT om mijn platenspeler en CD-speler af te laten spelen op de PLAY:1. Het werkt wel, maar het geluid hapert: geregeld valt het geluid 1-2 seconden weg. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
De CD-speler zonder Versterker er tussen werkt wel zonder haperingen.
De versterker is wel wat ouder, maar hij doet het verder prima (dus geen haperingen oid).

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Oh, update. Na een kwartier afspelen (!) hapert ook het geluid bij de setup CD-speler ==> Connect ==> Play:1
Het lijkt dus bij de Connect te zitten?
Reputatie 7
Badge +2
Vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen, kunt u de compressie op gecomprimeerd zetten.
Ervaart u dan nog de zelfde problemen bij het afspelen van de audio ingang van Sonos?
Yep, lijkt te werken! Top, bedankt!
Zorgt de compressie voor kwaliteitsverlies?
Ligt het dan ook aan de sterkte van het WiFi signaal?
Reputatie 4
Badge +3
Compressie zal inderdaad voor een kleine degradatie van kwaliteit zorgen, alhoewel dit niet echt te merken zal zijn. Uiteindelijk ligt het probleem in dat 2.4GHz WiFi zelf te langzaam is qua bandbreedte om de data van de Connect naar de Play:1 te sturen van de lijn-ingang. De lijn-ingang heeft verder geen buffer en is qua data doorvoer een stuk zwaarder dan bijvoorbeeld een radiostream, dus zal je inderdaad zonder compressie dergelijke uitval kunnen ervaren. Compressie kan helpen omdat dan het signaal ingepakt wordt als het ware, wordt gecomprimeerd naar een signaal wat minder zwaar is voor de WiFi verbinding tussen de Connect en de Play:1.

Hetzelfde probleem hier. bevestigingsnummer 186922010.

Sonos Connect hapert. Deed het nooit. Aangesloten op Harman Kardon. Stekkers zijn goed en vast aangesloten. Sonos opnieuw opgestart. Helpt niet. Graag hulp. audiocompressie op gecomprimeerd helpt niet. Heel irritant.