Beantwoord

Geluid hapert en valt daarna weg.

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Bij mijn schoonouders valt hun internet radio regelmatig weg. Het start met haperen en valt na een kort periode haperen helemaal weg. Heb een filmpje gepost op Twitter. Ik post de link hieronder. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik vermoed dat het het internet signaal is en niet de Beam. Het gebeurt wel bijna elke dag op hetzelfde uur.  

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 January 2022, 09:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Je schoonouders lijken inderdaad verbindingsproblemen te hebben. Meestal ligt dat eerder aan de verbinding in huis dan aan "het internet". Hoe is de Beam aangesloten? Bedraad of via wifi? Uit welke componenten bestaat het netwerk? Gebeurt er iets bijzonders als de storing optreedt (downloaden groot bestand, grote stroomverbruiker aan)?

Het netwerk is inderdaad allemaal over WiFi. Zelf zijn het geen grootgebruikers, maar misschien is er iemand in het appartementsgebouw dat toevallig aan het streamen of gamen gaat. Ik zal eens proberen om de beam met een utp kabel aan te sluiten op de modem. 

Reputatie 7

Je schoonouders lijken inderdaad verbindingsproblemen te hebben. Meestal ligt dat eerder aan de verbinding in huis dan aan "het internet". Hoe is de Beam aangesloten? Bedraad of via wifi? Uit welke componenten bestaat het netwerk? Gebeurt er iets bijzonders als de storing optreedt (downloaden groot bestand, grote stroomverbruiker aan)?