Beantwoord

Geluid blijft heen en weer schakelen tussen Sonos en TB luidsprekers

  • 25 May 2021
  • 3 reacties
  • 419 Bekeken

Sinds vandaag mijn installatie (Beam, Sub, 2x One als surroundspeakers) via hdmi aangesloten op een Philips 55oled705 op de hdmi/arc aansluiting. 

Het geluid blijft automatisch heen en weer schakelen tussen de sonos en de tv luidsprekers. Ik heb meerdere hdmi/arc aansluitingen geprobeerd, meerdere hdmi kabels gebruikt (van spotgoedkoop tot dure Audioquest kabels) en iedere denkbare instelling in de tv geprobeerd.

Bron voor de tv is een Ziggo Next stp, verder staat er een Philips blu-ray via hdmi aangesloten. 

Wie heeft er een idee hoe dit opgelost kan worden? 

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 May 2021, 20:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Probeer eens of de Ziggo box het signaal misschien verstoort, door hem ofwel even af te koppelen of HDMI-CEC uit te zetten, zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/m-p/83573

Zelfde probleem hier. 55oled705, Ziggo Next stp, Sonos Beam en 2 Sonos play. Mijn vorige tv had maar 3 x HDMI aansluitingen en daarvoor heb ik toen een HDMI switch gekocht (Marmitek 621 Uhd 2.0) Omdat de 55Oled705 4 x HDMI heeft met Arc dacht ik de Marmitek niet meer nodig te hebben maar zodra ik de Beam rechtstreeks aansluit op 1 van de 4 Arc poorten treedt het switching probleem op. Voorlopig gebruik ik dan toch nog even de HDMI switch, dat werkt wel.

Even een update van mijn kant. Blijkbaar worden ARC en ik geen vrienden.

Alle mogelijke instellingen gebruikt, probleem blijft.

Mijn oplossing: ik gebruik de optische uitgang van de tv. Sonos heeft daar bij de Beam een verloopje voor meegeleverd.

Ik heb eerst de Ziggobox en de Bluray losgekoppeld, toen de Sonos opnieuw geïnstalleerd, daarna in de tv gekozen voor "luidsprekers uit" en "digitale uitvoer meerkanaals", vervolgens Ziggo en Bluray weer aangesloten en nu draait het prima.

En zo hou ik ook nog een hdmi poort over op de tv.