Vraag

Geluid base via tv te laag

  • 3 December 2017
  • 6 reacties
  • 495 Bekeken

Badge
Hoi, net een base aangeschaft en gekoppeld met tv. Dit ging allemaal prima. Heb een Samsung tv en een Humax (ziggo) ontvanger, van deze laatste gebruik ik de afstandsbediening , niet die van de tv. Mijn volume van de sonos valt dan vies tegen, hij kan niet harder dan want de afstandsbediening zit aan zijn top? Iemand een idee? Base misschien aan de Humax hangen?

Als ik de base gewoon voor muziek gebruik gaat hij wel veel harder

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ligt waarschijnlijk aan het volume niveau van de Humax, als deze op 100% volume staat, dan zou de TV 100% volume via de HDMI kabel moeten ontvangen, waarna de Sonos van de TV dit 100% volume te horen krijgt, en je de Playbar of Playbase dus op 20 a 30% volume moet kunnen zetten om zeker een degelijk geluid te kunnen horen.
Ervaar je een verschil als je de Sonos op de optische uitgang van de Humax aansluit ten opzichte van de optische uitgang van de TV?
Badge
Even wat rondgelezen en lees dat dit een probleem is wat bij velen speelt, heb nu de Humax op vol (20) gezet en regel nu met de afstandsbediening vd tv. Volume kan nu idd hoger.
Nadelen zijn 2 afstandsbedieningen. 1 voor geluid en die vd Humax voor zenders en opnemen.

Verschil geluidsnivo vd Base in tv of muziek/radio modus is nog steeds aanzienlijk.

Base rechtstreeks op Humax nog niet geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +2
Een andere optie zou zijn om een universele afstand's bediening in huis te halen.
Deze zou geprogrammeerd kunnen worden om je TV en je Humax te besturen.
Dan leer je een infrarood signaal in voor volume wat anders is dan waar de Humax gebruik van maakt, zet je de Humax op 100% volume, en programmeer je de volume knoppen van deze bediening aan Sonos.
Dan reageert de Playbar of Playbase of deze volume knoppen terwijl de Humax hier niet op reageert aangezien deze op een ander IR signaal zijn volume commando's ontvangt.
Badge
Ik heb nog een Harmony one liggen van een aantal jaar terug, misschien een optie?
Reputatie 7
Badge +2
Dit zou inderdaad kunnen werken, deze wil je zo programeren dat deze de TV kan aansturen, het TV-kanaal schakelen van de Humax, en een totaal andere infrarood code voor volume, zodat de Humax en TV hier niet op reageert.
Deze volume infrarood wil je aan Sonos inleren, waarna alleen Sonos op dit volume commando van de harmony reageert.
Badge
Ok, dankjewel. Ga er in de kerstvakantie eens mee stoeien 🙂