Vraag

Geimporteerde muziek afspelen op Sonos

Hallo,

Via Sonos/ Spotify heb ik locale muziek geimporteerd. Zodra ik deze af wil spelen gaat dit lokaal (bijv. via Spotify) wel maar heb ik nergens in Spotify meer een keuze om het op mijn Playbar af te spelen. Als ik een Spotify song kies (dus niet lokaal) dan kan ik wel gwn vi de PlayBar afspelen. Doe ik iets verkeerd of kunnen geimpoteerde locale bestanden niet via Sonos worden afgespeeld ?

7 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
Hi, kan je mij ook vertellen op wat voor apparaat je de muziek hebt gedownload? Muziek dat op een telefoon of tablet staat moet je zo kunnen afspelen via de Direct Control in de Spotify app. Als het op een PC staat kan Sonos er niet zomaar bijkomen.
Uiteraard kan ik dat. De locale bron heb ik toegewezen via de PC Spootify in Local Files, Show Songs From.
Daarna worden alle lokale bestanden weer gegeven. Daarna voeg ik de bestanden toe aan een nieuwe playlist en doe ik een download van de songs. Op computer, ipad en telefoon gewoon lokaal af te spelen, maar niet via de Sonos ook niet met direct connect in Spotify...
ook ik heb lokale bestanden (op mijn pc én telefoon) in mijn playlists staan die gedownload zijn maar die worden overgeslagen in Sonos en waar een melding van komt dat dit bestand niet afgespeeld kan worden.
Reputatie 1
Badge +1
Bestanden gedownload van Spotify zijn beveiligd. Die kun je alleen met de Spotify app afspelen. Dus zul je ze vanuit de Spotify app naar je Sonos moeten streamen (dat overigens prima werkt).
Ik speel de muziek vanaf de Spotify app af, maar de (op mijn telefoon gedownloade) "lokale" bestanden slaat Sonos over en ik krijg met geen mogelijkheid deze gespeeld op mijn sonos systeem.
Heb je een tip hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Er zitten zoveel favoriete nummers tussen die lokale bestanden en vind het zo jammer dat ik ze niet kan luisteren via Sonos....
Reputatie 1
Badge +1
Ik vermoed dat Spotify niet toestaat om gedownloade bestanden naar Sonos te streamen. Ik zou dit by Spotify navragen.

Ik zal het vanavond thuis even proberen om off-line te streamen vanuit de Spotify app.
Reputatie 3
Badge +2
Dat klopt, gedownloade muziek kun je alleen via de Spotify app afspelen. En wanneer je geen internet hebt, kun je ook geen direct connect gebruiken, want daar is een actieve cloud connectie voor nodig.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen