geen wifi verbinding via de app

• 20 juli 2020
  • 13 reacties
  • 227 Bekeken

Vandaag de Sonos one SL op zolder aangesloten waar de Wifi wordt doorgegeven door een Bridge van het merk Engenius 300N, multi-function Wireless Client Bridge ECB350. Mijn mobiele telefoon heeft gewoon verbinding via dat Wifi punt en ik wil de Sonos koppelen maar die zegt geen Wifi te vinden. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat de Bridge te zwak is en wat zouden de specificaties moeten zijn van een bridge die wel wordt opgepakt door de Sonos ONE SL?

Roelof

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Geeft de Bridge een 2,4Ghz b/g netwerk?

Ja alleen 2,4 GHz en geen 5.

Reputatie 5
Badge +3

En b/g (of b/g/n), niet “n only”?

Hij geeft in de speld aan: WiFi standaard 11n. Heeft het niet over b of b/g, wat houdt dat in dan?

Reputatie 5
Badge +3

Naar ik heb begrepen heb je meerdere soorten 2,4Ghz netwerken, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11 Sonos heeft b/g nodig en kan niets met alleen “n” netwerken. Je zou dus b/g aan moeten kunnen zetten.

Reputatie 4
Badge +3

Heb je nu dan verschillende wifi access points met meerdere SSID`s in huis ? Sonos kan nl slechts 1 opslaan.

Reputatie 5
Badge +3

@Eddie the Eagle Sinds de Move is dat volgens mij niet meer zo: sindsdien kan de (op alle devices gelijke) software meerdere netwerken onthouden. Daarbij is het wel de vraag of Sonos goed omgaat met verschillende netwerken tegelijkertijd - dat zou ik dus niet doen.

Bedankt voor de link alleen snap ik die niet. Daarin staat dat juist “n” duaal band aan kan en juist “b” en “g” gestoord worden door andere apparaten als telefoons. Voor mij nog geen verklaring waarom Sonos one sl de Wifi niet kan vinden.

Reputatie 4
Badge +3

@Eddie the Eagle Sinds de Move is dat volgens mij niet meer zo: sindsdien kan de (op alle devices gelijke) software meerdere netwerken onthouden. Daarbij is het wel de vraag is of Sonos goed omgaat met verschillende netwerken tegelijkertijd - dat zou ik dus niet doen.

zou goed kunnen, ik dacht dat dat alleen voor de Move zelf gold (16 max) maar is idd logischer dat dat dan voor het hele ecosysteem geldt.

Ja klopt, ik meerdere acces pointes in huis maar je kunt in de Sonos app er gewoon 1 selecteren alleen daarmee verbindt hij dus niet.

Reputatie 5
Badge +3

Bedankt voor de link alleen snap ik die niet. Daarin staat dat juist “n” duaal band aan kan en juist “b” en “g” gestoord worden door andere apparaten als telefoons. Voor mij nog geen verklaring waarom Sonos one sl de Wifi niet kan vinden.

Omdat Sonos niets kan met “alleen n” wifi: hij "ziet” hem misschien wel, maar kan er niet mee verbinden. Zie bijvoorbeeld https://support.sonos.com/s/article/126?language=nl_NL en  https://nl.community.sonos.com/alles-over-sonos-229107/sonos-wi-fi-6767517

Wat stellen jullie voor? Een nieuwe bridge/access point kopen en aansluiten, is dat een optie of niet nodig?

Reputatie 5
Badge +3

Hij geeft in de speld aan: WiFi standaard 11n. 

Ik zou eerst nog eens naar die instelling kijken. Het lijkt er toch erg op dat hij alleen op 2,4Ghz n (in plaats van b/g/n draait. Mocht dat niet lukken dan kun je ofwel één van je Sonossen bedraad aansluiten en zo een Sonosnet laten aanmaken, danwel een Sonos Boost kopen en deze verbinden met de router om hetzelfde te bereiken. Het Sonosverkeer loopt dan niet meer via je eigen wifi.

Reageer