Beantwoord

Geen sync geluid met Sonos Arc.

  • 5 May 2021
  • 2 reacties
  • 1367 Bekeken

Geen sync geluid met Sonos Arc

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Sonos soundbar Arc + 2x een SL box. Nu blijkt dat het geluid niet synchroon loopt met mijn Samsung smart TV (ook sinds enkele weken, nieuw). Monteur van leverancier langs geweest, maar kon het probleem niet oplossen. Uiteindelijk zelf een (tijdelijke?) oplossing gevonden. Via mijn Ziggo next-box heb ik bij de instellingen van het geluid de mogelijkheid van het doorgeven van Dolby Atmos uitgeschakeld. Nu loopt het geluid weer synchroon en het vreemde is dat er nu toch Dolby Atmos wordt weergegeven als ik een 4K-film afspeel. Is het niet gewoon op te lossen, zoals het hoort?

icon

Beste antwoord door Treboog 6 May 2021, 12:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Hallo Christian, het geluid liep achter op het beeld, maar het probleem is opgelost door het uitschakelen van de geluidsweergave Dolby Atmos op mijn Ziggo next box. Dat heeft verder geen invloed op het luisteren naar de Dolby Atmos-uitzendingen, want bij het uitproberen daarvan kwam het geluid prima over zonder nog andere aanpassingen te moeten doen. Vandaar dat ik verder niet ben gaan zoeken naar andere mogelijkheden. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende ingelicht. 

Vr.gr. Treboog.

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Treboog en welkom op onze Sonos Community!

 

In dit geval heb ik een vraag. Loopt het geluid voor op het beeld of achter op het beeld? Als het geluid voor op het beeld loopt, kan je in de Sonos App de TV-dialog aanpassen afhankelijk van hoe je het geluid ervaart. Indien het geluid achter op het beeld loopt, kan je enkele instellingen van de TV checken. Hierbij kan je alle nuttige informatie vinden over geluid sync met Sonos vanuit een Sonos-perspectief.

 

Graag hoor ik of het probleem werd opgelost.