Vraag

geen surround bij tv en netflix

• 14 maart 2020
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

Beste lezers 

Heb al een aantal topics gelezen, maar krijg het surround niet aan bij tv en netflix kijken.

Heb een samsung tv met daarop een beam , sub en 2 sonos 1. Nu krijg ik wel surround bij muziek en youtube maar dus niet bij tv en netflix. Ook al de geluidinstelling verandert nr pcm maar krijg het niet voor elkaar. Hoe los ik dit op?

Bij geluidstest op samsung tv wordt het geluid tv wel in surround afgespeeld.

Mvg

Tymen

5 Reacties

Ik heb hetzelfde! Voorheen alles prima, en opeens (ik denk na een update) dus niet meer. Reeds uren met Sonos aan de telefoon gezeten zonder het gewenste resultaat🥴

begin het langzaam aan op te geven....

Reputatie 5
Badge +3

Pcm is in ieder geval niet de keuze die je hebben moet. Dat is stereo. 
Zowel de tv als eventueel het kastje van je tv aanbieder moeten op het doorvoeren van Dolby Digital staan. Let op geen Dolby Digital+ selecteren, deze wordt niet ondersteund. 

Reputatie 5
Badge +3

Welke Samsung TV heb je? Is het een recent of een ouder model? Bij mijn oude Samsung had ik wel problemen met surround vanaf de PS4 en de Mede8er (en de Chromecast, maar daar heb ik mij nooit met een verbetering beziggehouden), overigens niet vanaf de TV zelf (de Netflix-app en de zenders van Ziggo of Telfort). Youtube is volgens mij sowieso geen surround.

Bij mijn nieuwe (2019) Samsung werkt alles naar wens. Hij vertaalt zelfs DTS naar stereo, als ik het goed heb (nog niet uitgebreid getest). Bij de vorige update van de Samsung even een probleempje dat met een herstart van de TV is opgelost. De laatste update (naar 1352.0) gaf geen problemen.

Kortom: check inderdaad je bronmateriaal (settopbox) en de instellingen van je TV.

Reputatie 4
Badge +2

Nu krijg ik wel surround bij muziek en youtube

Dat denk ik niet….

Inmiddels weer gelukt en kan komende weken bij het thuis werken weer van netflix in surround genieten. Thx voor de replies:)

Zowel kastje als tv op dolby gezet en nu komt het weer door....

Reageer