Beantwoord

Geen Spotify playlist folders na update naar 5.5

• 6 October 2015
  • 12 reacties
  • 1597 Bekeken

Ik heb net de controller geupdate naar 5.5. Helaas blijkt de Spotify integratie een bug te hebben: opeens zie ik mijn Spotify playlist folders niet meer! Alleen een "platte" lijst van alle playlists.
Als iemand hiermee raad weet, graag...
icon

Beste antwoord door rianvdm 6 October 2015, 21:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 2
Yeah this is a real bummer. They addressed it here: https://en.community.sonos.com/announcements-228985/sonos-version-55-update-now-available-6732101/index1.html#post15974177
Aan alle Sonos/Spotify gebruikers die hun spotify afspeellijsten in mappen organiseren.
Jullie hebben, zoals ik, kunnen vaststellen dat bij de recente sonos 5.5 update, deze mappen verdwenen zijn en enkel nog de naakte afspeellijsten overblijven.
Na lang aandringen hadden de sonos gebruikers het nochtans van sonos gedaan gekregen dat de spotify mappen functionaliteit overgenomen werd.
Nu, ongeveer twee jaar later, slaagt sonos er in om deze, naar mijn ervaring essentiele functionaliteit, terug te verwijderen!
Deze mappen functionaliteit is voor mij VEEL belangrijker dan al die nieuw toegevoegde spotify functies: radio, stemmingen enz...
Volgens sonos ZOU het probleem bij spotify liggen. Iets in verband met een nieuwe API van spotify.
(API = Application programming interface, een verzameling definities waarbinnen computerprogramma's met elkaar communiceren.)
Tijdens een telefoontje met het sonos helpcenter heb ik vastgesteld dat mijn gesprekspartner wel bevestigde dat de mappen verdwenen zijn,
maar dat ik wel de eerste was die hierover een probleem maakte?!
Op de vraag of ik kon downgraden naar de vorige versie, kreeg ik een negatief antwoord.
Wel mailde hij mij de link naar het engelstalige sonos forum. Dit forum wordt nu blijkbaar overspoeld door klachten over deze topic!
Ik heb dan ook mijn eigen, in mijn beste engels, reply toegevoegd.
Een paar dagen vóór de release van de upgrade, heeft sonos zijn klanten met een mail op de hoogte gebracht.
Hierin stond onderaan:

" Ben je nu volledig op de hoogte?
Nog niet, maar we wilden je deze update beslist niet langer onthouden. Deze versie ondersteunt nog niet de mappen Artiesten en Albums in de mappen Jouw muziek en Afspeellijsten. Je afspeellijsten zijn nog steeds op dezelfde plek te vinden. Echter, ze kunnen nog niet opgeslagen worden in mappen. "

Ik heb de engelstalige versie van deze mail opgezocht. In de laatste zin staat er "NOT". In de nederlandstalige vertaling staat er dus "NOG NIET"
Alsof men de nederlandstaligen wil zoet houden met: " Het komt nog wel in orde met die mappen"

Ik doe zelden de moeite om via een forum mijn mening te ventileren.
Maar dat sonos de upgrade vrijgeeft met deze ZEER ERNSTIGE tekortkoming is voor mij ONTOELAATBAAR en ONBEGRIJPELIJK!!
Reputatie 1
Het is echt ongelooflijk dat ze dit hebben doorgedrukt! Hebben ze uberhaupt getest hoeveel mensen hier gebruik van maken? Ik heb nu een belachelijk lange lijst met afspeellijsten waar niet doorheen te komen is. Waar zaten ze met hun hersens toen ze dachten dit door te zetten? Ongelooflijk.

En het ergste is: je kunt er geen zak aan doen, anders dan om dit soort forums (en ook de Engelse versie) je mening te ventileren. Ze gaan dit echt niet terugdraaien op korte termijn ("schijt aan de klant, die wennen er maar aan!"). En ondertussen heb je voor duizenden euro's apparatuur van die gasten in huis staan, dus overstappen kan gewoon niet.

Ben hier echt kwaad over!
Badge
Het is inderdaad ronduit belachelijk wat ze nu hebben uitgestoken!
Hoe is het nu mogelijk dat Sonos zo'n update uitbrengt?!
Dat is gewoon niet meer werkbaar zo...
De slechtste update ooit!!
Ik kan me hier alleen bij aansluiten: het wegvallen van de mappenstructuur in de afspeellijsten is een grote achteruitgang! Slechte beurt Sonos!
Reputatie 1
Iemand heeft zelfs een website gemaakt hiervoor: http://bringbackfolders.com/

Zou iemand bij Sonos nu begrijpen dat de gebruikers echt boos zijn over deze wijziging?
Ik baal hier enorm van!!
1 grote plat geslagen lijst van honderden playlist die ik al jaren verzameld heb.
Sonos please aanpassen dit!!!!!
Is er een plek waar je je ongenoegen kunt uiten? (behalve de link van Ryanvdm)
Ik neem aan dat ze dit snel aanpassen.
Ik vind het super dat je genres etc. nu kan afspelen van Spotify maar ze hadden de playlistmappen niet mogen laten vervallen.
PS ik adviseer om iedereen om hiervoor melding te maken bij Sonos (bijv. via 0800 - 023436) zodat de klacht geregistreerd wordt.
Als er veel geregistreerde klachten zijn hoop ik dat er een oplossing komt tussen Spotify en Sonos.
Reputatie 3
Badge +2
Dit ligt bij Spotify:

https://developer.spotify.com/web-api/working-with-playlists/

"Folders
Folders are not returned through the Web API at the moment, nor can be created using it."
Reputatie 2
Badge
Godverdomme Sonos! wat is dit voor een slechte update? de slechtste update ooit naar mijn mening!!!

Als straf wil ik dit probleem zo snel mogelijk opgelost hebben, + de volgende extra's: DTS ONDERSTEUNING EN 7.1 SURROUND SOUND Ondersteuning!
Reputatie 3
Badge +2
Godverdomme Sonos! wat is dit voor een slechte update? de slechtste update ooit naar mijn mening!!!

Log in op play.spotify.com , dit is wat de Spotify Web API doet en zie, ook hier geen folders voor afspeellijsten.
Spotify moet dit aanpakken, niet Sonos
Reputatie 2
Masaal bellen naar spotify. Die heeft die api gewijzigd.