Vraag

Geen muziekkeuze mogelijk voor alarm via Tidal

  • 5 January 2021
  • 0 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Sinds een paar weken is het niet meer mogelijk om een specifieke playlist, een specifiek album, … te selecteren via Tidal bij de alarmfunctie. Normaal gezien zou ik Tidal / My Collection selecteren, en heb ik vervolgens nog de keuze uit een mappenstructuur (My Mix, Playlists, Albums, Tracks, Artists, ...). In elk van die mappen zitten telkens nog mappen, tot ik finaal kan kiezen uit de playlist die ik wens. Zo is het altijd mogelijk geweest om voor elk alarm een verschillende playlist te kiezen. Zie onderstaande schermafbeelding van hoe de alarmen een paar weken geleden geconfigureerd waren: elke dag een andere playlist, ergens uit de diepte van Tidal / My Collection / Playlists / … 

 

 

Als we nu één van deze alarmen willen aanpassen, of we een nieuw alarm willen aanmaken, krijgen we die mappenstructuur helemaal niet meer te zien. Wanneer ik My Collection kies, zoals ik altijd gedaan heb, krijg ik meteen de vraag of ik deze map (die dus een verzameling is van honderden albums en playlists) wil gebruiken als alarm. Zie onderstaande schermafbeelding. 

 

 

Het probleem is 100% reproduceerbaar en heel specifiek: het heeft te maken met de combinatie van Tidal en de Sonos-alarmen. Een precieze playlist of een bepaald album selecteren via Tidal (los van een alarm) is geen probleem. Een alarm aanmaken met een welbepaalde playlist uit Spotify, of met een Sonos playlist, is ook geen probleem.

Het probleem heeft zich al ongeveer twee weken voorgedaan op een gemengd netwerk van een Connect met 4 Symfonisk-speakers, allemaal aangestuurd door de S1 Controller. Het blijft zich voordoen nu ik het systeem gesplitst heb, met de Connect aangestuurd door de S1, en de andere toestellen die de nieuwe S2 app gebruiken. Ik heb zelfs Tidal opnieuw geïnstalleerd als service, maar ook dat helpt niet.

Kan iemand hier eens naar kijken, want dit is wel bijzonder vervelend. Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.