Geen Geluid tv via playbar

• 30 december 2016
  • 14 reacties
  • 4061 Bekeken

Ik heb plotseling geen geluid meer van de tv via de soundbar. Als ik via de app een internet zender opzet heb ik wel geluid via de soundbar!
Weet iemand wat er aan de hand is en wat de oplossing is.
Mvg Joop

14 Reacties

Reputatie 3
Hoi Joop,

Ik neem aan dat je TV gekoppeld is met optische kabel aan je Playbar. Als je opeens helemaal geen geluid krijgt van TV, maar wel radio, test dan eerst even die optische kabel. Trek hem aan 1 kant uit en mik hem op de muur, kijk of er een rood lichtje uit komt. Oh, en kijk tevens of hij goed zit ingestoken bij zowel de TV en de Playbar. 🙂
Heb niks aan die reacties wil gewoon een instructie van hoe kan ik dit doen.
Reputatie 7
Badge +2
Opzich is Elly haar reactie prima,
Als je de Playbar op de decoder aansluit ipv op de TV, heb je dan wel geluid?
En komt er een rood lichtje uit de kabel?
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem!!
Heb de playbar 2 keer weer aan de praat gekregen maar slaat uit na enige tijd.
Sonos zei dat hij defect is.
Maar speelt wel radio of andere streams af.
Hij geeft aan geen signaal.
30 maanden oud en geen garantie meer.
En sonos laat je gewoon in de kou staan.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi aprio001, heb je voor mij een referentienummer van je gesprek met ons? Dan kijk ik even wat er besproken is. Wij laten in principe namelijk nooit een klant koud.
Reputatie 2
Nee heb alle mails verwijderd!
Jullie gingen ervan uit dat de optische ingang defect is.
Beetje jammer van een duur apperaat in nog geen 3 jaar kapot is.
€ 700 down the drain.
Reputatie 7
Badge +2
Spijtig om te horen dat je de mails verwijdert hebt.
Mocht je de Playbar toch graag gerepareerd zien, dan horen we uiteraard graag van je en zullen we het proces weer in werking zetten.
Reputatie 2
Hij is vanavond ineens spontaan gaan afspelen van het tv geluid dus kapot is hij niet.
Het zal wel die gehate update zijn waar iedereen over klaagt??
Reputatie 7
Badge +2
Als je de mails nog had, of het referentie nummer, dan had ik graag nog een 2nd opinion gegeven.
Meestal als wij tot een conclusie komen, is wat er geconstateerd word wel van toepassing.
Wij hebben waarschijnlijk in diagnoses gezien dat er een hardware matig probleem is waarin de optische poort dus defect zou zijn.
Of misschien dat het een iets ouder model Playbar is, waar nog een deurtje in de Playbar zat, als dit deurtje stuk is blijft de kabel niet goed zitten.
Allemaal speculatie, aangezien ik geen informatie naar voren kan halen over wat er besproken is.
Met de update is in iedergeval niks mis, en in een optiek goed om te horen dat je Playbar weer geluid van de TV laat horen.
Als het een defect binnen in de Playbar is ( bijv kabeltje wat opeens weer contact maakt ) dan zou het me niks verbazen als het op een gegeven moment spijtig genoeg niet meer zou functioneren.
Reputatie 2
Heb nog een refennr gevonden.
Misschien heb je hier iets aan?
171027001880.
Maar hij werkt nog steeds.
En er zit geen deurtje in de optische ingang van de playbar.
Reputatie 5
Badge +2
Valt de PLAYBAR nog weg of werkt hij weer als vanouds? Stuur een diagnose in als de PLAYBAR weer wegvalt, wellicht dat we nog wat kunnen vinden.
deo optische kabel blijft niet in de planbar zitten, komt telkens los, wat kan ik doen?
De optische kabel blijft niet in de Playbar zitten. wat kan ik doen?
Reputatie 5
Badge +2
Heb je de kabel al omgedraait, heb je nog een andere optische kabel in huis die je kan testen?

Reageer