Vraag

geen geluid play 1's icm playbar/ sub & play 5 klinkt raar

• 5 December 2015
  • 4 reacties
  • 572 Bekeken

het gaat een beetje vreemd sinds de laatste tijd, ik heb mijn playbar icm play 1 en de sub en soms connect ik ook nog een play 5, maar sinds de laatste update doet de boel erg raar

-ik kan met de play 1's wel harder/zachter zetten, alleen komt er geen geluid uit de play 1's,
- probleem 2: ik kan de sub niet meer bedienen (normaal kon ik de bass hoger/lager zetten in het menu)
- probleem 3; als ik de play 5 toevoeg aan bovenstaande,dan klinkt het als een echo wat vroeger nooit zo was (deze heeft wel trueplay inmiddels)

kan iemand mij advies geven hierover, hoop wel dat het weer zoals vroeger gaat klinken

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum.

Om te beginnen zou ik alle Sonos-apparaten van de stroom halen, 30 seconden wachten en weer aan de stroom verbinden. Misschien lost dat het probleem op.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Play5 en Playbar zijn niet synchroon als ik tv kijk. Dit komt over als een echo.
De play5 gebruik ik als bridge voor al mijn sonos producten en de playbar is aangesloten op de digitale reciever. de tv heeft geen optich signaal maar de digitale reciever wel. het geluid van de playbar is wel in lipsync met de tv.
Reputatie 5
Badge +2
het gaat een beetje vreemd sinds de laatste tijd, ik heb mijn playbar icm play 1 en de sub en soms connect ik ook nog een play 5, maar sinds de laatste update doet de boel erg raar

-ik kan met de play 1's wel harder/zachter zetten, alleen komt er geen geluid uit de play 1's,
- probleem 2: ik kan de sub niet meer bedienen (normaal kon ik de bass hoger/lager zetten in het menu)
- probleem 3; als ik de play 5 toevoeg aan bovenstaande,dan klinkt het als een echo wat vroeger nooit zo was (deze heeft wel trueplay inmiddels)

kan iemand mij advies geven hierover, hoop wel dat het weer zoals vroeger gaat klinken

Zou je voor mij een diagnose willen insturen en het bevestigings nummer terug koppelen. Wat de echo betreft, komt dit alleen voor bij het afspelen van TV geluid? Dit kan komen doordat de PLAYBAR in surround modus op een wifi frequentie zit van 5Ghz, zodra er speler worden gegroepeerd met de PLAYBAR (dus de PLAY:5), is de frequentie niet 5Ghz maar 2,4Ghz, het signaal wordt dan verstoord en er ontstaat een vertraging/echo en soms haperingen.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Play5 en Playbar zijn niet synchroon als ik tv kijk. Dit komt over als een echo.
De play5 gebruik ik als bridge voor al mijn sonos producten en de playbar is aangesloten op de digitale reciever. de tv heeft geen optich signaal maar de digitale reciever wel. het geluid van de playbar is wel in lipsync met de tv.

Zou je voor mij ook een diagnose willen insturen, wat de echo betreft: dit kan komen doordat hij gegroepeerd is, zie mijn uitleg bij de reactie naar @daniholland.