Geen geluid op Sonos Arc via HDMI eARC Sony tv

  • 24 November 2021
  • 10 reacties
  • 1428 Bekeken

Ik heb mijn sons Arc aangeloten op mijn nieuwe sony KE-55XH9005P (2021), krijg geen geluiduit de sonos. Alles geprobeerd ……

help 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan is hij kapot. Heb een Sony bravia uit 2017 en dat werkt prima.

Vast nog niet alles geprobeerd. Wel geluid bij streamen muziek?

Dankjewel voor je snel reactie.

Ik heb gesteren tv gekocht. Hoe kan dat kapot?

Bij muziek steamien gaat prima .

Ik heb ook sonos aangesloten bij ander tv in de slapkamer,doet het meteen zonder gedoe.

Heb conact met Sony samen alle opties doorgenomen Niks verandert.

Heb conact met Coolblue ook, geven advis om sonos arc optisch te aansluiten. Maar dat is niet de bedoling !!!!!

wat kan ik nog doen? 

 

 

Ik heb gesteren tv gekocht. Hoe kan dat kapot?

Omdat de TV herkent meteen dat de kabel (eARC) is aangesloten op Sonos Arc. En schijnt ook meteen  op de scheerm van de tv  "Audiosysteem" aan .Maar ook met de sonos Arc kan ik het geluid via de boven knopjes (niet tv afstanbending ) hoog en laag zitten ,alleen komt geen geluid uit…

Wat irittant  

Reputatie 7
Badge +3

Ik schrijf “dan is hij kapot” omdat jezelf aangeeft dat je alles geprobeerd hebt. Ik denk dat de snelste oplossing is om Sonos te bellen om je er doorheen te helpen.

zal ik doen dankjewel

Na andarhalf uur in de telefoon met Sonos , kunnen wij het probleem niet oplossen:unamused:

Wat jammer. 

Het probleem legt bij Sony .

 

ik heb het zelfde probleem met Sony KD 55XE8577; als ik hem aansluit op de HDMI ARC ingang van de tv speelt hij wel geluid af via de Sonos arc bar, maar niet via de One rearspeakers; streamen bv spotify gaat prima; ligt dus aan de verbinding tv en sonos.

Zowel Sonos als Sony hebben geen oplossing  (na in totaal 2 uur bellen)! Balen dus.

Hi Eric,

Mijn probleem is opgelost. Ik heb sonos Arc treug naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd terwijl de hdmi kabel aan de ene kant op tv aangesloten,aan de andre kant op sonos zelf aangesloten dus NIET losmaken.

 

Jouw probleem is anders. Sonos Arc moet gekoppeld worden  aan je One rear spekers zodat geluid komt 

 

 

Dank voor je reactie. De koppeling Arc en one’s was er al. Immers via streaming bv spotify had ik wel surround sound; heb net de tv naar fabrieksinstellingen terug gezet en nu doet hij het gelukkig wel, wat een verschil

Top. Goed om dit te horen