Beantwoord

Geen geluid op Beam bij atmos film

  • 31 October 2021
  • 9 reacties
  • 227 Bekeken

Badge

Goedemiddag

ik heb een beam aangesloten staan en ben erg te reden.

ik heb ook een Apple TV.

nu is het zo dat als bv op Netflix of Disney films in atmos worden uitgezonden ik geen geluid heb.

als ik via de Netflix app van de tv wil kijken heb ik geen geluid als ik hem op 5.1 zet.

wat doe ik verkeerd? 

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 October 2021, 16:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De eerste vraag is of je tv wel Atmos ondersteund. Heeft je tv een e-Arc aansluiting?

Alles hang af van de juiste geluidsinstellingen op zowel de tv als de aangesloten apparaten zoal de atv. En vergeet ook niet dat Sonos nog geen dts ondersteund. Zou binnenkort komen. 

Reputatie 7

Heel basic: ondersteunt je Netflix abonnement Atmos?

Voor het doorgeven van ongecomprimeerde Atmos van externe bronnen is inderdaad eARC nodig. Voor apps van de TV, waar Atmos altijd gecomprimeerd wordt in een DD+ stream is ARC genoeg.

Kortom: als je geen eARC hebt moet de Apple TV DD+ weergeven. Je TV moet dan wel een pass through optie hebben. Voor de apps van je TV geldt dat je TV en de app geschikt moeten zijn voor Atmos, en de TV Atmos moet kunnen doorgeven aan de Arc.

Het zou handig zijn als je het merk en het typenummer van je TV zou vermelden en de geluidsinstellingen van de TV en de Apple TV zou vermelden.

Badge

Hoi, mijn beam ondersteund geen atmos. Dat is het probleem ook niet.

het probleem is als er een film in atmos wordt uitgezonden ik helemaal geen geluid ontvang op mijn Sonos.( via de Apple TV)

ik heb er geen probleem mee als ik dan 5.1 ofzo zou ontvangen maar nu geeft hij gewoon geen geluid.

en snap niet wat ik dan verkeerd heb ingesteld? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt toch diverse geluidsinstellingen per film kiezen in Netflix?!  Volgens mij ben je nooit gebonden aan Atmos. 
Kies je bij de netfix app op de tv soms voor een niet ondersteunde geluidsinstelling? Dts wordt nog niet ondersteund en zal resulteren in geen geluid. Ook hier kan je per film een geluidsvoorkeur aangeven. 

Reputatie 7

Sorry. Er is sinds deze maand een nieuwe Beam die wel Atmos doet. Je eerste bericht was daarom voor mij wat verwarrend. Dus je kijkt Netflix via de Apple TV en als daar een film Armos meestuurt heb je geen geluid op de Beam.

Probeer bij de geluidsinstellingen eens Dolby Digital (zonder +) in te stellen indien mogelijk.

Badge

Tsja ik kan dus in mijn Philips ambilight tv nauwelijks iets instellen qua geluid.

en begreep al dat je dacht dat ik de nieuwe beam had, maar helaas nog een “ouwetje”

 

Reputatie 7

Ik bedoelde eigenlijk op de Apple TV……

Heb je wat fotootjes van wat je op beide apparaten in kunt stellen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf geen Netflix, maar mijn Apple TV staat ingesteld op Audio-uitvoer —> tv-luidsprekers en Audiostructuur heb ik ingesteld op Dolby Digital 5.1.  Ervaar eigenlijk bij de diverse streamingdiensten dan nooit problemen. 
Op mijn Sony Android tv heb ik bij Audio-uitgang ook de mogelijkheid om aan te geven dat Dolby Digital Plus gewoon als Dolby Digital uitgevoerd moet worden. Wellicht op de Philips tv ook iets dergelijks.

Badge

Ik heb hem nu op meerkanaals gezet en niet op meerkanaals bijpass en dan heb ik wel overal geluid.

dus ik laat hem daar maar op staan.

hij zend dan 5.1 uit zag ik in de Sonos app.