Beantwoord

Geen geluid bluray speler via Sonos Beam (Gen 2).

  • 2 January 2022
  • 4 reacties
  • 440 Bekeken

Sinds kort heb ik een Sonos Beam (Gen 2). De Beam aangesloten op ARC HDMI (HDMI 3) van mijn Sony TV (KD-55XH9299) uit 2000. Op de HDMI1 zit mijn Ziggo MediaBox Next en op de HDMI2 mjn Panasonic bluray speler.

Geluid dat komt van de MediaBox Next of van de TV (Smart gedeelte via Apps zoals Netflix en via WiFi) is prima op de Beam

 

Bij een bluray wel beeld op de Sony TV maar geen geluid op de Beam. Diverse Dolby formaten van een bluray (lemans 66) geprobeerd maar geen resultaat.

Bij aangesloten bij Beam is luistern van geluid via de TV daarnaast ook los van de bron onmogelijk want ondanks kiezen op Sony TV bij instellingen voor tv geluid wordt na een paar seconden automatisch weer audio installatie (de Beam) geselecteerd. Kan dit laatste alleen "regelen” door de HDMI kabel van de Beam te verwijderen.

 

Help!

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 2 January 2022, 20:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

HDMI-CEC is een TV-toepassing. In je TV dus. Als je de Beam weer wilt gebruiken moet het weer aan.

Ik zou zeggen de geluidsinstellingen als je een bluray afspeelt…. Speel er maar eens mee.

Om met je laatste probleem te beginnen: dat klopt. Je kunt ook even tijdelijk HDMI-CEC/Bravia Sync uitzetten. Een eenvoudiger oplossing is er niet.

Dan het eerste. De Beam is voor het doorgeven van geluid afhankelijk van de TV én de BD-speler. Dus de vraag is: wat zijn de instellingen van je TV?

Dank voor je reactie, 2 vragen

  1. Waar kan ik HDMI-CEC/Bravia Sync uitzetten? (Is dat ergens in de instellingen van de Sony TV of in de SONOS app?)
  2. Welk soort instellingen van mijn TV bedoel je?

 

Reputatie 7

Om met je laatste probleem te beginnen: dat klopt. Je kunt ook even tijdelijk HDMI-CEC/Bravia Sync uitzetten. Een eenvoudiger oplossing is er niet.

Dan het eerste. De Beam is voor het doorgeven van geluid afhankelijk van de TV én de BD-speler. Dus de vraag is: wat zijn de instellingen van je TV?

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk dat je in het menu van de dvd speler nog iets moet aanpassen, dus niet de keuze de dvd-menu.
 

Doordat de Beam is aangesloten via HDMI-Arc kiest de tv altijd om het geluid naar de Beam te sturen. Mogelijk dat je dat nog ergens in het tv menu kan instellen door de automatische koppeling uit te zetten, maar zou dit niet aanraden omdat je dan steeds zou moeten schakelen om de beam aan te zetten en te bedienen. Je hebt toch niet voor niets voor een soundbar gekozen.