Vraag

Geen geluid bij tv zenders

• 28 March 2018
  • 7 reacties
  • 2551 Bekeken

Na update van sonos heb ik geen geluid meer van tvzenders. Netflix wel. Kabel tussen tv en playbar verplaatsen van tv naar receiver geeft wel geluid van tvzenders. Echter dan niet meer van Netflix. Help

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Waarschijnlijk pure toeval dat je dit probleem ervaart nadat je een update van Sonos uitvoert.
Sonos luistert gewoon naar het apparaat waar deze met optische kabel op aangesloten zit.
Dus als de Sonos op de TV aangesloten zit, hoor je de Netflix van de TV, en als het goed is ook de TV-decoder welke per HDMI beeld en geluid aan de TV geeft.
Blijkbaar geeft de TV-decoder dit geluid niet aan de TV, anders had de Sonos dit geluid ook laten horen.
Dan verplaatst u dus uw optische kabel van de TV naar de receiver (tv-decoder?) en hoort het geluid van de TV weer, maar inderdaad dan hoort u geen Netflix want dat is van de TV afkomstig, niet van de receiver.
U wilt de receiver goed instellen, dat deze het geluid goed aan de TV geeft, zodat de TV dit geluid, en Netflix, aan de Sonos geeft.
Tim, je vertaalt mijn situatie goed . Heb je ook een oplossing ?
Reputatie 4
Badge +3
Er zal eerst getest moeten worden of je TV geluid hoort via de interne TV speakers als de decoder aanstaat. Als dat werkt, en het werkt niet via de Playbar (terwijl deze aangesloten is met de TV), dan zal de TV qua instellingen aangepast moeten worden zodat deze of Stereo, of Dolby Digital 5.1 uitstuurt, andere indelingen worden niet ondersteund en zullen ervoor zorgen dat de Playbar niet weet wat deze moet afspelen.
Hey goedeavond.. ik heb ook het zelfde probleem als jou.. heb jij een oplossing.?
Reputatie 5
Badge +2
Is de speler wel zichtbaar? Gaat het om een PLAYBAR of PLAYBASE? Kijk even op de volgende pagina.
Soort gelijk probleem hier.
Heb een cable box met coax aansluiting op tv waarbij geluid op sonos afgespeeld wordt.
Heb ook een tv decoder op een hdmi poort waarbij sonos het geluid niet oppakt.
Sluit ik mijn cablebox ook via hdmi aan ,dan geeft deze ook geen geluid over sonos.
Maw, alles wat in hdmi poort aangesloten wordt geeft geen sonos geluid.
Bij geluidsinstellingen in menu van tv is er geen optie tot instellen dolby/surround.
Volgens de specs in de tv manual van de hdmi poorten zijn deze : audio: two channel linear pcm 32,44,1 and 48kHz, 16,20 and 24 bits.
Betekent dit dat mijn sony bravia uit 2008 niet geschikt is voor sonos via hdmi?
Alleen wanneer de cablebox met coax cable op tv zit is er sonos geluid.
Alleen bij het verplaatsen van de optische kabel van de tv naar tv decoder (2e tv box dus) geeft ook afspelen via deze box sonos geluid.
Dus ligt het aan mijn tv of mijn configuratie?
Reputatie 7
Badge +2
Soort gelijk probleem hier.
Heb een cable box met coax aansluiting op tv waarbij geluid op sonos afgespeeld wordt.
Heb ook een tv decoder op een hdmi poort waarbij sonos het geluid niet oppakt.
Sluit ik mijn cablebox ook via hdmi aan ,dan geeft deze ook geen geluid over sonos.
Maw, alles wat in hdmi poort aangesloten wordt geeft geen sonos geluid.
Bij geluidsinstellingen in menu van tv is er geen optie tot instellen dolby/surround.
Volgens de specs in de tv manual van de hdmi poorten zijn deze : audio: two channel linear pcm 32,44,1 and 48kHz, 16,20 and 24 bits.
Betekent dit dat mijn sony bravia uit 2008 niet geschikt is voor sonos via hdmi?
Alleen wanneer de cablebox met coax cable op tv zit is er sonos geluid.
Alleen bij het verplaatsen van de optische kabel van de tv naar tv decoder (2e tv box dus) geeft ook afspelen via deze box sonos geluid.
Dus ligt het aan mijn tv of mijn configuratie?

Klinkt naar de TV die geen geluid geeft, aangezien je de kabel rechtstreeks op de kabel-box of decoder aansluit en wel meteen geluid uit je Sonos komt.
Heb je hier al contact met Sony over opgenomen? Want in principe is HDMI gemaakt om Beeld/Geluid te ontvangen, en het is redelijk een raadsel waarom de TV dit geluid niet zou doorgeven.
Als je de interne speakers van de Sony zou aanzetten hoor je het geluid wel uit je TV komen? Dan weet je in iedergeval of de HDMI wel dit beeld en geluid aan de TV geeft, maar dat de TV dit dus niet doorzet naar zijn optische kabel.