Geen geluid bij aansluiten Pioneer HM76D versterker op Sonos Five.

  • 9 January 2022
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

De Sonos Five heb ik op de koptelefooningang van mijn versterker Pioneer HM76D aangesloten (volgens advies van verkoper)>
Bij draaien CD komt er geen geluid.
I?emand ervaring mee 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je Pioneer heeft inderdaad geen andere uitgang, zie https://tweakers.net/pricewatch/661723/pioneer-x-hm76d-zilver-zwart/specificaties/. De Five verwacht een line-level signaal. Staat de Pioneer hard genoeg?

dank voor je reactie.
maar ik begrijp het niet zo goed.
Versterker staat hard genoeg.
Maar is de verbinding via voorkant dmv ingang koptelefoonaansluiting dus niet goed?

Reputatie 7

De meeste versterkers hebben twee soorten aansluitingen:

  • aansluitingen die je harder en zachter kunt zetten, voornamelijk voor een koptelefoon; en
  • aansluitingen met een vast volume (line level) voor het aansluit van andere apparaten.

Voor de Five heb je in principe een line level uitgang op je versterker nodig. Jouw versterker heeft echter geen line level uitgang, alleen een koptelefoon uitgang. Mogelijk kun je hetzelfde effect als met een line level uitgang bereiken als je de koptelefoonuitgang gebruikt en deze op zijn hardst zet. Zeker ben ik daar echter niet van.

Overigens zou het ook aan je de instelling van Five kunnen liggen. Heb je daarvan in de Sonos app voor de lijningang gekozen? 

Dat doe je door in de app de Five aan te tikken (zoals bij mijn in onderstaand plaatje de CD Connect is aangetikt) en onderin het scherm op het muzieknootje te klikken.

Dan kun je voor de lijningang kiezen.