Geen Airplay te gebruiken bij Surround ingestelde Sonos One.

  • 26 August 2021
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Badge

Ik heb twee nieuwe Sonos One speakers gekocht omdat de oude Play 1 geen Airplay meer ondersteunde om muziek vanaf mijn Iphone en Ipad af te spelen behoudens met Spotify dan, maar nu blijkt dat ik dat ook niet kan met de One, omdat ik deze als Surroundspeakers gebruik en het alleen werkt als ik ze als Stereospeakers zijn aangesloten, ik vindt dat heel vreemd waarom dat is kan iemand mij vertellen waarom dat is en of er in de toekomst een software update komt waardoor dat wel zou kunnen, ik hoor graag van jullie.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

De One's worden in een surround-opstelling als slaaf beschouwd ten opzichte van de soundbar (de master). Ze staan met de soundbar in verbinding via een aparte 5Ghz-verbinding, die met name bedoeld is voor verkeer richting de surrounds. Ik neem aan dat het feit dat Airplay niet werkt op surrounds daardoor verklaard wordt. Ik heb niet veel hoop dat dit wijzigt: er wordt al sinds de introductie van Airplay bij Sonos (2018) om gevraagd. Je kunt een One overigens wel gebruiken voor Google Assistent bij een soundbar die dat zelf niet heeft (zoals jouw Playbar) dus helemaal eenrichtingsverkeer is de verbinding niet……

Als je overigens geen belangstelling hebt voor zo'n assistent, dan waren de One's ook wat overbodig geweest - One SL's zijn goedkoper en hebben geen microfoon maar wel Airplay.

Wat je het beste kunt doen is de Play:1's weer als surround instellen en One's als aparte speakers (of stereoset). Als je naar een One (of de stereoset)  “Airplayt” kun je die groeperen met de Playbar en zo het geluid van je telefoon toch naar de Playbar krijgen.