Beantwoord

Gebruik en hoe aan te sluiten 4x Sonos Play 1

• 7 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 3282 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben nieuw in het Sonos wereldje, maar heb me de afgelopen dagen flink in gelezen. Ik heb besloten voor 4x een Sonos Play 1 te gaan, maar wil toch even wat extra vragen stellen. Om me heen hoor ik wat verschillende verhalen/ervaringen over Sonos namelijk.

Ik wil in m'n mancave van 8x4meter in elke hoek een Sonos Play 1 hangen. Vermoedelijk wil ik later ooit een Sonos Sub er bij kopen.

- Hou zouden jullie alles aansluiten, alles via netwerkkabels (waar sluit ik al die kabels dan weer op aan? Router?), WiFi of SonosNet? (In m'n Mancave heb ik een aparte internetkabel liggen).

- Ik lees ook verhalen dat de Sonos installatie de snelheid van het internet enorm omlaag brengt? Hoe kan ik dit voorkomen? Iets gelezen over een VLAN netwerk opzetten?

- Waar zouden jullie eventueel een Sub neer zetten? achter de bar of bij het projectiescherm? En bekabeld of draadloos? (ik heb een afbeelding van m'n mancave toegevoegd).

- Ik wil naast muziek, ook de Sonos installatie gaan gebruiken voor eventueel Youtube, TV, Macbook (netflix en Ziggo). Hier lees ik verschillende verhalen over dat onder andere geluid van netflix etc. niet op de Sonos af te spelen is?

- Bestaat er een mogelijkheid om de Sonos te verbinden met een Ziggo Horizon Mediabox?

Ik ben in het bezig van een Apple Airport Express, Apple Airport TimeCapsule en een Apple TV. Misschien kan ik hier weer iets meer mee.

Het zijn heel wat vragen, maar wil toch wel zeker weten dat ik het optimaal kan gebruiken als ik zo'n hele installatie koop.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
icon

Beste antwoord door Soppuh 15 augustus 2018, 12:47