Vraag

foutmelding 1002

• 3 December 2017
  • 4 reacties
  • 415 Bekeken

muziekbestanden toevoegen aan bibliotheek lukt niet. Internetradio speelt wel prima. Firewall staat open voor Sonos. Wifi netwerk op particulier. Gebruik panda antivirus (kan ik daar iets in regelen?) Als ik de muziekbestanden selecteer en met re-muisknop aangeef wat ik wil: "op apparaat weergeven" en "delen met" dan zie ik wel de play:3 staan en kan ik wel de bestanden afspelen op mijn play:3

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Misschien dat de Panda software ook als een firewall functioneert? Als deze uitgezet word, is de muziek dan wel benaderbaar?
Misschien dat het beter is telefonisch contact hier voor op te nemen, wij hebben de mogelijkheid met uw toestemming op uw computer in te loggen en de instellingen te controleren.
Hallo Tim, dank je wel voor je antwoord. Heb nog eens wat verder gespit in alle info. Hier en op het www. Bleek er toch een instelling op het wifi netwerk (particulier) niet aan te staan. Heb een muziekalbum via mijn laptop kunnen toevoegen. En kunnen afspelen.
Maar nu wel de volgende vraag. Het muziekbestand staat oorspronkelijk op mijn laptop. Kan ik, als ik mijn laptop heb afgesloten de muziek nog wel aansturen van bv mijn telefoon? Nu lukt dat nl niet? Of is dat logisch?
Reputatie 7
Badge +2
Als de computer uit staat, of in slaapstand valt, dan kan Sonos de muziek niet benaderen en zal dit ook niet af te spelen zijn.
De computer zal dus altijd aan moeten staan wil Sonos de muziek kunnen afspelen.
Sommige mensen kiezen er voor een NAS in huis te halen ( Network Attached Storage ).
Dit is een externe hardeschijf waar je data op geplaatst kan worden.
Deze verbruikt minder stroom en staat altijd aan waarin Sonos deze dus altijd kan benaderen.
Dit hoeft niet eens perse een investering te zijn voor Sonos en de muziek, dit word vaak ook gebruikt om backup's op te plaatsen.
Of bijvoorbeeld films welke door de TV af te spelen zijn.
Tim, dank je wel voor alle prima antwoorden. Ben er flink wat wijzer van geworden. Het wordt dus een NAS, ook handig voor films. Nooit aan gedacht. Dank.