externe share voor muziekbibliotheek

  • 15 November 2020
  • 10 reacties
  • 686 Bekeken

Badge

ik wil een EXTERNE share toevoegen en krijg fout : kan muziekshare //xxxxx/onze-muziek niet toevoegen aan muziekbibliotheek (1002). welke poorten moeten op de firewall open staan ? Of is er iets anders fout ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Staat SMBv1 aan?

Badge

@106rallye  ja, alle versies worden door qnap ondersteund 1,2,2.1,3

zelfde link op mijn home-sonos werkt, op mijn 2é sonos systeem (extern) niet.

Reputatie 7

Je probeert dus je share thuis toe te voegen op een externe locatie? Of begrijp ik je verkeerd?

Badge

ja.

1 = thuis heb ik een qnap nas + sonos met muziek bib naar mijn qnap, werkt. op mijn router staat port forwarding van extern naar mijn interne qnap nas voor poort udp 136 tot 139 en poort tcp 445 en 3445.

2 = 2é woonst heb ik ook sonos en wil muziek bib naar mijn qnap thuis-1 werkt niet. geef fout 1002 na x-seconden ingeven //mijnnas/mijnshare , user-id en paswoord.

Reputatie 7

Bij mij doemen allerlei vragen op over hoe de Sonos in je tweede huis je NAS in je eerste huis zou moeten bereiken (VPN, ip-adressen, toegang van buitenaf op je NAS). Hoe heb je dat geregeld?

Badge

de //mijnnas/ is de werkende ddns hostnaam van mijn qnap nas.

 

Reputatie 7

En vanaf de computer in je tweede huis kun je die wel bereiken?

Badge

ja natuurlijk. In de logs van mijn nas zie ik ook dat sonos ingelogd is op mijn nas op het ogenblik dat ik via de sonos app de nieuwe gedeelde muziekmap wil toevoegen, maar dan na x-seconden de fout 1002 geeft en uitlogd.

 

Reputatie 7

Voor jou is dat misschien “natuurlijk”, maar je als jij niet uitlegt wat je allemaal doet en wilt, wordt helpen wat moeilijk.

Het volgende vind ik over externe NAS: https://nl.community.sonos.com/muziek-services-bronnen-229109/externe-nas-6766606

Fout 1002: https://support.sonos.com/s/article/4928?language=en_US

Badge

Sorry dat ik het misschien niet duidelijk uitleg.

Ik wil op mijn sonos muziek spelen van een server die ergens anders staat dan daar waar mijn sonos installatie staat.

Ik denk/dacht : ik maak een gedeelde muziekmap die verwijst naar de gewenste server.

dit lukt gedeeltelijk. Blijkbaar is er nog iets niet volledig juist gedefinieerd.

Ik zal nog wat verder zoeken.

Indien ik de oplossing vind laat ik het je zeker weten.

alvast bedankt voor uw reacties.

 

Julien.