Expert/monteur van Sonos moet langskomen

  • 17 November 2021
  • 5 reacties
  • 477 Bekeken

Hoe kan ik een afspraak maken met een expert of monteur van Sonos, die mijn huidige problemen kan oplossen? Wie kan hiervoor benaderen? Ik zit al een week te klooien, en nu wil ik dat er een expert van Sonos langs komt om de problemen op te heffen!!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Was het leven maar zo simpel. Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar proberen te helpen. Sonos leest af en toe mee. 
Al eens de moeite genomen om rechtstreeks contact op te nemen met Sonos?

  • Hoi @jvddonker en @Erooij en andere

    Ik heb al mijn Sonos gekocht bij deze retailer.
    Deze firma heeft gezorgd voor een perfecte installatie van al mijn Sonos producten. + tv

    Alles werkzaam gemaakt. Met een goede en duidelijke uitleg. 
    Ik heb geen idee of ze dat ook komen doen, als je het niet bij hun hebt gekocht.
    Maar je zou eens kunnen bellen, of chatten op hun website.
    Nooit geschoten altijd mis.
    Succes.
Reputatie 7

Als je aangeeft wat je “huidige problemen” zijn kunnen andere gebruikers wellicht helpen. Meer over contact met Sonos vind je hier: https://www.sonos.com/nl-nl/contact

En inderdaad: bij problemen is degene die jou het produkt verkocht heeft het eerste aanspreekpunt indien er iets mis is met het produkt. Bij het bepalen of dat zo is, kan Sonos mogelijk helpen.

Beste Erooij, Simon en 106rallye, bedankt voor jullie reacties! Gelukkig zijn mijn problemen inmiddels opgelost door nog eens een middagje logisch na te denken :)

Om met het eerste puntje te beginnen, ik heb inderdaad in het begin al contact gelegd met de helpdesk van Sonos. Hier heb ik de verschillende “oneffenheden” voorgelegd, maar omdat het bij mij geen “standaard” netwerk-inrichting betreft, was dit heel moeilijk uit te leggen. Ik heb een Ziggo internet+tv abonnement met een router in de meterkast. Van daaruit werd het Wifi-signaal verstrekt, maar kon niet alle punten bereiken van ons appartement (135 m2). Helpdesk van Ziggo had 2 weken geleden een TP-Link Deco Wifi booster-pakket geleverd, met drie Wifi-torentjes. Wifi van router in meterkast moest ik uitschakelen en de Wifi laten uitzenden via die torentjes, verdeeld over het appartement. Dit was vrij snel voor elkaar en ik had overal perfecte Wifi. Maar toen begon het gelazer met de diverse Sonos apparatuur. Niets deed het meer! Na diverse telefoontjes met de Helpdesk Sonos, nog niet veel resultaat. Toen bleek de Sonos Boost nog rechtstreeks op de “oude” Ziggo-router te staan. Deze moest dus verhuizen na (!) de nieuwe Deco Wifi-torentjes en dus aangesloten te worden op mijn switch in de werkkamer waar ook het eerste wifi-torentje op aangesloten is. Daarnaast merkte ik dat deze constructie met de nieuwe wifi-torentjes ook een nieuw intern netwerk-range met andere IP nummers had gecreëerd. Iets waar ik totaal geen rekening mee gehouden had. Ik kwam hier achter omdat mij NAS op deze zelfde switch onvindbaar was geworden. Na de juiste IP-range te gaan gebruiken, en de verhuizing van de Sonos Boost, kon ik na de fabrieksinstellingen terug te zetten op alle Sonos speakers en playbar de boel weer installeren. 

Al-met-al geen standaard verhaal, waar de medewerker van Ziggo-helpdesk mij niets over verteld heeft, en alleen maar aangaf dat de installatie van de nieuwe wifi een fluitje van cent was…. Uiteindelijk was dat ook wel zo, alleen kijken zij niet verder naar de overige apparatuur ….

Hoi @jvddonker en andere.

Gelukkig dat je weer kunt genieten van je Sonos.
Ben blij voor jou.
Heb er veel plezier van.