Beantwoord

Error 701

  • 2 September 2018
  • 33 reacties
  • 12683 Bekeken

Ik kan mijn spotify muziek niet meer afspelen op Sonos - ik krijg afwisselend error 701 en melding "kan nummers niet aan wachtrij toevoegen"
icon

Beste antwoord door Erooij 28 November 2020, 11:33

Bekijk origineel

33 Reacties

Zelfde probleem en zelfde foutmelding: fout bij toevoegen tracks aan wachtrij (701).

Het betreft de nummers van één specifieke playlist uit mijn lijst van meerdere afspeellijsten. De overige playlists worden wél afgespeeld.

Reeds meerdere keren uit- en weer ingelogd. Niet opgelost.

Diagnose verstuurd onder nummer 1713448679.

Graag wat hulp.

Dank bij voorbaat.

Hoi Dries,

Ik heb exact hetzelfde probleem. 1 specifieke lijst genereerd de 701 foutmelding, al de rest lukt perfect.

Heb je hierover dan contact gehad met Sonos?

alvast bedankt voor de reactie.

ruben

Heb op de duur, na alles geprobeerd te hebben wat erover te vinden is, toch moeten bellen naar Sonos wegens niet op te lossen.

Uiteindelijk de raad gekregen om mijn betreffende playlist op te splitsen in twee afzonderlijke playlists.

Ik had zo’n 4000 nummers staan in de betreffende playlist, alle gedownload van Spotify.

Alhoewel Sonos stelt dat een playlist sedert de laatste wijziging/verhoging van de capaciteit, 10000 nummers van Spotify mag bevatten, lukt dit zelfs niet met 4000 nummers.

Oorzaak blijkt te zijn dat met de gedownloade nummers ook heel wat randinformatie mee gedownload wordt, zoals de verwijzingen naar de albums van de artiesten, naar video-fragmenten, Youtube-filmpjes enz., zodat het totaal aan al die informatie samen de maximum capaciteit aan geheugen die overeenkomt met 10000 nummers, overtreft. Te veel megabytes dus …

Ik begrijp niet goed dat Sonos hier niks aan doet, gezien zovele abonnees met hetzelfde probleem worstelen. In elk geval wordt geen algemeen geldende oplossing kenbaar gemaakt voor dit probleem, maar moet iedereen het voor zichzelf maar zien uit te zoeken ...

Ik heb mijn betreffende playlist op aanraden van Sonos dan maar gesplitst in een lijst met zo’n 2300 nummers (uitvoerders van A tot J) en een met zo’n 1700 nummers (K tot Z).

Deze twee nieuwe playlist zijn nu perfect af te spelen, zonder verdere foutmelding, maar ik heb nu wel geen complete playlist meer van al mijn nummers …

Een compromis, ja …. maar dat hadden we toch wel anders verwacht van Sonos …

Misschien is uw foutmelding ook te wijten aan dezelfde oorzaak …

Veel succes ermee, Ruben,

of anders toch maar eens bellen naar Sonos?

Hoi Dries,

 

Bedankt om even terug te koppelen. 

Na mijn post was ik verder gaan zoeken op oa Reddit en daar zijn er ook legio voorbeelden met dezelfde problemen die grotendeels te wijten zijn aan 'te grote afspeellijsten'. Er staat blijkbaar een limiet op van 65k aan nummers maar door die metadata mag je blij zijn als je al 4000 nummers haalt. Jouw verhaal bevestigd het dus nog maar eens.

In feite niks meer dan een schande voor zo'n merk die de muziekliefhebbers in de armen zou moeten sluiten. Wat is een zielig afspeellijstje van 4000+nummers nu nog anno 2021? 

Ik zal ze zeker ook nog opbellen met de klacht en laat hier nog iets weten. 

Voorlopig moet ik mijn grote playlist dan maar opsplitsen. 

Bedankt Dries!

 

Hoy Pilaarbijter

Bedankt voor je respons.

Ik lees er ook eens “Reddit” op na. Je kan er immers niet genoeg over weten.

We spreken hier toch over een als veelbelovend aangekondigd systeem ... evenwel in de praktijk met zijn spijtige, vervelende en storende beperkingen …

groetjes!

Reputatie 7

Die 65k limit is al langer een probleem, ook bij eigen muziek op de NAS. Dat is een harde limiet van de kernel, al sinds het begin van Sonos. De hoop is dat in de S2 software deze limiet een keer wordt opgeheven omdat de S2-software enkel voor apparaten met meer geheugen geschikt is. Dat dit ook bij Spotify voorkomt vergroot de kans op een aanpak door Sonos (dat zich steeds meer op streaming en steeds minder op eigen muziekbestanden van de gebruiker lijkt te richten).

Waarbij ik persoonlijk een playlist van 4.000 nummers (laat staan 10.0000) wel erg onoverzichtelijk zou vinden…...

Hoy Pilaarbijter

Bedankt voor je respons.

Ik lees er ook eens “Reddit” op na. Je kan er immers niet genoeg over weten.

We spreken hier toch over een als veelbelovend aangekondigd systeem ... evenwel in de praktijk met zijn spijtige, vervelende en storende beperkingen …

groetjes!

Voila, vandaag eens tijd gemaakt om de klantendienst te bellen.

Hele vriendelijke man aan de lijn gekregen die wel van wanten wist. Het probleem is dat Spotify het niet toelaat, aan wie dan ook, om de nummers extern te indexeren. MAW het moet via de servers van Spotify lopen. Dat is deel 1 van het probleem.

Deel 2 bestaat erin dat de Sonos-app dus via de cloud, naar de servers van Spotify moet gaan om de gegevens binnen te halen. Daar stoten ze dus tegen een netwerk/serverbottleneck aan bij lijsten met veel nummers (lees veel data om te verwerken). Deze bottleneck treedt op bij ongeveer 4000 nummers. 

Dus lang verhaal kort: opsplitsen is de enige manier om ze via de Sonos-app af te spelen. Via spotify kan je natuurlijk ook rechtstreeks streamen naar een luidspreker (zonder de nummerbeperking) maar ik weet niet of je dan de lijst tegerlijktijd kan laten afspelen op meerdere luidsprekers (ik heb maar 1 Sonos)

 

@106rallye

De brave man kon me niks vertellen of er een verandering zat aan te komen of niet. Maar ik denk dat ze inderdaad meer uit hun pijp zullen moeten komen want de streamers zijn, mijn inziens, zwaar terrein aan het winnen tov lokale bestanden.

Nog eventjes meegeven dat 4979 nummers om precies te zijn, totaal niet overzichtelijk moet zijn voor mij. Het is allemaal muziek die ik handgekozen heb en dus ook graag ook. Over verschillende genres heen. Bijgevolg is het niet zo bijzonder om de lijst gewoon af te spelen, te shufflen en me te laten verrassen. Als ik een specifiek nummer toch wil horen, is het direct gevonden met de zoekfunctie en aan de wachtrij toegevoegd. 

Goedendag,

Ik krijg bij 1 playlist  wanneer ik de wachtrij wil vervangen ( now and yesterday van Spotify) de melding kan nummers niet aan wachtrij toevoegen. Alle apps al aantal keer verwijderd en opnieuw geplaats. Probleem blijft zich voordoen. Ik kan via de Spotify app via verbinden met apparaat wel afspelen op de sonos boxjes. Echter zonder snelle overgangen, dus nummer voor nummer met pauzes ertussen. Hoe kan ik mijn map in de Sonos app van Spotify weer gebruiken?

Diganose number is 1726034837

Groetjes Peter

evdhoeven@casema.nl

0618033540

 

Reputatie 7
Badge +3

Nooit handig om in openbare forums je e-mail en telefoonnummer te plaatsen.

En zoals eerder in dit bericht aangegeven worden diagnoses niet uitgelezen via dit forum. Morgen zelf even bellen met Sonos. 

Reageer