Beantwoord

Equalizer en volume niet te regelen

  • 17 December 2018
  • 9 reacties
  • 1306 Bekeken

Badge
Ik loop tegen een heel vreemd probleem aan.

Het is niet meer mogelijk om via de Sonos ios app de equalizer instellingen aan te passen.
Als ik deze functie aanklik dan krijg ik de melding:
“Equalizer-instellingen zijn niet beschikbaar als uitgangsniveau van Sonos-speler is ingesteld op vast”.

Als er muziek wordt afgespeeld op de One’s (stereo) dan zie ik in de app niet wat er afgespeeld wordt. Geluidsniveau staat op 0, maar muziek wordt wel afgespeeld. Ik kan echter wel vanaf de sonos app een stream opstarten.

Ook bij de MacOS app speelt precies hetzelfde.

De One’s heb ik inmiddels een factory reset gegeven en als nieuw systeem geconfigureerd.
Sonos app op IOS opnieuw geïnstalleerd.

Helaas zonder het gewenste resultaat.

Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Tim S 24 December 2018, 10:03

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Badge
Hallo Tim, heb een diagnose aangemaakt onder nummer 1989746674. Groet Erik
Reputatie 7
Badge +2
Als je een reboot van de 2 speakers zou doordrukken, ervaar je daarna nogsteeds het zelfde probleem?
Als het zich voor blijft doen wil ik je vragen ons te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen, want hier gaat dan inderdaad iets niet goed.
Volume vast instellen is alleen mogelijk op een Connect waar een versterker op aangesloten zou zitten.
Dit omdat je bijvoorbeeld wilt dat de Connect 100% vast volume geeft waarin je dan de versterker wilt gebruiken om zijn volume niveau mee aan te passen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Badge
Probleem is opgelost door trueplay uit te schakelen en reboot van de 2 speakers uit te voeren. Hierna waren de equalizer instellingen weer te benaderen en was de volume via de app instelbaar. Ook was weer in de app te zien welke muziek afgespeeld werd. Vervolgens heb ik trueplay weer aangezet waarna EQ en volume weer gewoon instelbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen, maar gek probleem en zal je diagnose ook bij het T2 team neerleggen voor review.
Verder veel plezier van je Sonos!
ik heb exact hetzelfde issue. Ik heb al mij Sonos speakers (3x One, 1 Beam + Sub) ook naar fabrieksinstellingen gezet. Hierna was het na opnieuw toevoegen inderdaad weer mogelijk om in de iOS app te zien wat er werd afgespeeld + geluidsniveau. Echter wanneer ik iets afspeel van de televisie via HDMI ARC zie ik dit niet terug in de App, verder kan ik ook geen Equalizer instellingen aanpassen voor de Beam + Sub in de iOS App (de sub wel weer in de Windows applicatie).
Reputatie 7
Badge +2
ik heb exact hetzelfde issue. Ik heb al mij Sonos speakers (3x One, 1 Beam + Sub) ook naar fabrieksinstellingen gezet. Hierna was het na opnieuw toevoegen inderdaad weer mogelijk om in de iOS app te zien wat er werd afgespeeld + geluidsniveau. Echter wanneer ik iets afspeel van de televisie via HDMI ARC zie ik dit niet terug in de App, verder kan ik ook geen Equalizer instellingen aanpassen voor de Beam + Sub in de iOS App (de sub wel weer in de Windows applicatie).
Wil je vragen ons te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Ik had boven beschreven probleem met de Play 1. 1 stereo set werkte wel nadat ze waren afgekoppeld en een ander set werkte niet meer zoals boven beschreven. De helpdesk gebeld en na een diagnose te hebben verstuurd kwamen we er achter dat er een conflict was met Homey (domotica systeem). Homey uitgezet en het probleem was opgelost. Hulde aan de support afdeling. Later Homey weer aangezet en alles bleef werken. Een conflict met een IP adres was het probleem.

Heb Sonos Playbase in combinatie met 2 Play 3 voor links en rechts achter. Vooral als ik muziek speel direct van internet, dus niet via tv, klinken vooral de play 3 erg dof. Ze reageren niet op de treble instelling in de de sonos app. .Wat kan de oorzaak zijn? De playbase geeft wel een mooi helder geluid.

Reageer