Eerst Sonos-ervaring: installatie: maakt geen verbinding met internet

  • 6 March 2022
  • 2 reacties
  • 206 Bekeken

Hallo,

Eindelijk is het zover… mijn eerste Sonos. Ik kocht gisteren een Sonos One SL en wou die vandaag even in alle rust gaan beluisteren. Ik installeerde de nieuwe Sonos App, plugde de One SL in het stopcontact.. deze werd herkend en verbonden met de APP. Vervolgens wou de Sonos verbinding maken met mijn WIFI-netwerk. En daar hield het op. Het juiste wachtwoord gebruikt, 2,4Ghz… Niets mocht baten..

Later eens aangesloten met een ethernet-kabel en dan verbond hij meteen… maar vervolgens weer wifi proberen contacten en opnieuw hetzelfde probleem.

De router staat ook gemixt ingesteld (BNG)..

Wie o wie ​​​​​​​


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge +2

Hoi @Pascalibi

Welkom op Sonos community!

Ik ben blij dat je voor onze luidsprekers hebt gekozen en het spijt me dat je in eerste instantie niet kunt genieten van een prettige ervaring.

De verbinding tussen de luidspreker en het draadloze netwerk kan variëren, afhankelijk van welke apparaten je gebruikt en wat de instellingen zijn daarop. Zelfs sommige soorten wifi versterkers worden door ons niet aanbevolen. Meer daarover vind je hier: https://nl.community.sonos.com/sonos-hulp-artikelen-229105/wifi-versterkers-i-c-m-volledig-draadloze-sonos-installatie-6770962

Ik raad je aan om een draadloze installatie uit te voeren met een eenvoudig netwerk, om precies te zijn, zonder wifi-versterkers of Access Points in het stopcontact. Lukt dat ook niet? Wees dan specifieker met welk model router je hebt en hoe alle apparaten precies met elkaar zijn verbonden. (wifi versterkers/switch/AP)

Hallo,

Het probleem is ondertussen opgelost. Mijn zager heeft geholpen. Het probleem lag bij mijn wifi wachtwoord. Ik kan nu op beide netwerken draadloos mijn soos koppelen. Ik ben erg tevreden en onder de indruk van wat ik vandaag gehoord heb. :-)

Heel erg bedankt voor de hulp!

P