Vraag

Eén speaker op WM:1


Badge

Hoi,

Ik heb een Boost, 6 Play:1, 1 Sub, 1 Playbase en 1 Roam. Alles draait op WM: 0 op een Play:1 speaker na. Ik heb de Roam al verwijderd, omdat ik dacht dat deze de oorzaak was. Maar die ene speaker blijft op WM:1 staan. Meerendeel van de tijd komt hier ook geen geluid uit, af en toe wel. In de app is de speaker soms wel soms niet zichtbaar. De speaker vormt onderdeel van een stereo-paar. Ik heb al diverse keren de stroom ervan gehaald.

Graag advies wat te doen. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet ie toch je wifi credentials nog vinden; waarschijnlijk ben je ooit op wifi-mode geweest ipv boost-mode. Dus wifi credentials verwijderen:

 

https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL

Badge

Hartelijk dank voor je antwoord @Eddie the Eagle. Nu staat alles op WM:0 en het draait perfect. Als ik mijn Roam wil toevoegen, wordt er weer om mijn WiFi wachtwoord gevraagd. Gaat het dan weer mis??

Reputatie 6
Badge +3

Ja ik twijfel een beetje omdat de Roam inderdaad alleen op Wifi mode werkt, dus WM:1. Als je de wifi credentials weer vastlegt, is dat weer voor het gehele systeem denk ik en dan kan de rest ook weer heen en weer schieten tussen Boost & Wifi mode wat je niet wilt. Beetje vreemde spagaat eigenlijk.

Badge

Inderdaad, ik heb zojuist de Roam toegevoegd via de app en deze staat op WM:1, dus mijn draadloos netwerk is weer terug in de app.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben bang dat de Roam/Move onvoldoende doordacht is als volwaardige deelnemer in het totale Sonos ecosystem, maar meer als standalone bluetooth/wifi speaker bedoeld is. Ik heb het eerlijk gezegd nooit begrepen dat Sonos zich ook op die markt stort. Op het internationale forum lees ik regelmatig dat het ontbreken van SonosNet (WM:0) een dealbreaker is voor het aanschaffen van de Roam/Move. Voor mijzelf geld dat ook, ik hoef `m niet, maar jij hebt er niet veel aan vrees ik.

Badge

Ik dacht dat is handig, in de tuin muziek en anders binnen in de keuken. Maar blijkt dus een beetje een miskoop te zijn. Wellicht leest een van de Sonos medewerkers mee en kan hij of zij hier iets over zeggen.

Reputatie 6
Badge +3

Ja wie weet is er een oplossing die ik niet zie maar ben er bang voor. Probleem is dat als je andere speakers heen en weer gaan schieten tussen SonosNet en Wifi mode, ze per definitie uitvallen. Ik sleep mijn Play 1`s overal mee naar toe en dat werkt ook (moet je wel stroompunt hebben).

Badge

Het vervolg op dit: Vandaag meer dan een uur gechat met een Sonos-medewerker. Diverse diagnostische rapporten gestuurd. Maar geen resultaat. Ook geen antwoord op mijn vraag over de Roam. Ineens was mijn verbinding met de chat weg en kwam er iemand anders. Die wilde opnieuw beginnen. Toen was ik er wel klaar mee. Vanmiddag alles gereset en alles draait nu in WM:0 zonder Roam. Misschien morgen weer eens proberen, anders gaat hij de prullenbak in.

Reputatie 6
Badge +3

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht, je bent niet de eerste met dit probleem. Je kunt `m nog als bluetooth speaker gebruiker misschien en anders retour als dan nog kan.

Badge

Ik heb gelezen dat je hem eerst in de Sonos app moet activeren voordat je bluetooth kan gebruiken. Dan zit ik dus weer met WM:1 in mijn configuratie. Of is er ook een andere manier?

Reputatie 6
Badge +3

Daarom zei ik idd ‘misschien’ er bij; ik weet het niet, ik heb `m niet en dat gaat ook niet gebeuren vanwege de bekende reden. Mijn gok is dat bluetooth wel blijft werken als je de wifi credentials hebt verwijderd via bovengenoemde link maar ik ben niet zeker. Dat zou je eenvoudig even kunnen testen.

Dus eerst de Roam opnemen in app via wifi, dan bluetooth inschakelen en de wifi credentials verwijderen. Geen idee of het lukt maar het proberen waard. Zelfs dan moet je je afvragen of dat voldoende is om de Roam te houden.