Één Play:5 en twee Sonos One combineren.

• 10 februari 2019
  • 19 reacties
  • 2456 Bekeken

Badge
Hallo, ik heb maximaal 58 cm (breedte) ruimte voor een apparaat om beter geluid uit mijn tv te krijgen. Hierdoor zijn de Beam, Playbar en Playbase helaas geen optie.... Ik had daarom gedacht om een Play:5 aan te schaffen en die aan te sluiten op mijn tv.
Vraag 1: Is dat een goede optie?
Vraag 2: Kan ik die koppelen met de twee Sonos One boxen?
Vraag 3: Komt al het geluid (tv, muziek via Spotify bijv.) dan altijd uit alle drie de boxen?

19 Reacties

Badge
Toevoeging: Ik heb wel plek om de Play:5 naast het tv-kastje te zetten.
Reputatie 5
Badge +3
Spijtig van de ruimte, want de Beam is maar ietsjes breder en zou een zoveel beter geluid weergeven dan de tv.
De Play 5 geeft trouwens ook een mooi geluid. Geluid via bv. Spotify door alle 3 de speakers lukt wel, maar geluid van tv betwijfel ik, omdat die niet verbonden zijn met de tv.
Badge
Dat de Beam veel beter geluid weergeeft dan de tv is begrijpelijk. Maar hoe is het verschil t.o.v. de Play:5? Ik ben niet zo van de bas (die zet ik meestal heel laag bij alle apparaten) dus dat is niet iets wat ik zou missen. Het is ook het belangrijkst dat het geluid van de tv iig door de Play:5 weergegeven wordt dus dat is prima.
Reputatie 5
Badge +3
De Beam is eigenlijk een 3 kanaals speaker, links, center en rechts. De Play 5 zal ongeveer hetzelfde spelen, maar dan geen 3.0,
Als je de Play 5 bekabeld verbindt met de tv zou het moeten werken volgens mij.
Zelf heb ik geen p5 dus ik hoop je hiermee een beetje heb kunnen helpen.
Badge
Hij komt dinsdag binnen, ik zal het gaan testen en laten weten!
Reputatie 5
Badge +3
Ok bedankt
Gewoon met internetkabel verbinden.
Alvast veel succes
Badge
Met Internetkabel?? Ik dacht met een audiokabel?
Reputatie 2
Badge +2
https://support.sonos.com/s/article/1080?language=nl_NL
?
Badge
https://support.sonos.com/s/article/1080?language=nl_NL
?

Wat toevallig, deze pagina had ik al bewaard om terug te kunnen lezen over de compressie-instellingen! Ik lees hier idd niks over een internetkabel. Ik begrijp niet helemaal wat Difke hiermee bedoelt...
Reputatie 5
Badge +3
Foutje van mij, moest idd line ingang zijn.
Mijn excuses
Reputatie 7
Badge +2
Zie ook graag onze Home Theater Community Post. waarin je het kopje Analoog vs Digitaal wilt uitklappen en doorlezen.
Badge
Ik heb het gelezen. Is het ook mogelijk om het tv-geluid alleen via de Play:5 te laten spelen en als ik muziek draai door alle drie? Of moet je dan steeds iets van loskoppelen doen in de app? Dan zou ik het gewoon op ongecomprimeerd kunnen laten staan om zo min mogelijk vertraging in het beeld-geluid te hebben.
Reputatie 7
Badge +2
De analoge ingang op zichzelf laten afspelen zou geen problemen moeten geven, de problemen die hier in naar voren komen hebben voornamelijk te maken met het draadloos streamen naar andere speakers/kamers.
Het groeperen en degroeperen van speakers/kamers is in principe altijd mogelijk, en zou ook geen problemen mogen ervaren bij het afspelen van muziek wat je in de app kan selecteren.
Als daar problemen in naar voren komen dan horen we dit uiteraard graag met het liefst ook een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordeed zodat we onderzoek kunnen doen.
Badge
Oké, maar ik begrijp dat ik de Play:5 dan wel uit de groep moet halen als ik voor tv-geluid alleen de Play:5 wil gebruiken? En hoe zit het dan met Trueplay? Ik heb geen iPhone dus ik leen er altijd even eentje om te tunen. Stel dat ik ze alle drie in één groep heb staan en ze dan ga tunen. En daarna de Play:5 los koppel om bijv. een muziekprogramma te kijken. Worden de instellingen na het tunen dan onthouden als ik de Play:5 weer aan de groep toevoeg en muziek over alle drie de boxen afspeel?
Reputatie 7
Badge +2
Trueplay instellingen worden opgeslagen in de speaker en zullen niet verloren gaan, wel is de trueplay tweak op 1 speaker of stereopaar, niet voor de gehele groep.
Dit omdat de gedachte van Sonos is, dat elke speaker zijn eigen kamer krijgt. en Trueplay per kamer word gedaan.
Je hoeft alleen opnieuw te trueplayen, als je de speaker zou verplaatsen/her-positioneren.
Badge
Nou ik geloof dat dit hem niet helemaal gaat worden dan met die Play:5... Ik heb een L-vormige woonkamer en hoopte de combi te hebben van muziek door drie speakers en een beter tv-geluid.
Reputatie 7
Badge +2
Voor muziek zou het prima moeten werken, voor TV geluid word het testen, kan het helaas niet garanderen.
Weet dat iets aankopen via www.sonos.com je een 100 dagen geld terug garantie zou geven, dus je hebt iets langer dan 3 maanden om het terug te kunnen sturen en je geld terug te vragen.
Meer kan ik er helaas niet op kwijt, Excuses
Badge
Bedankt voor al je antwoorden. Zou ik niet twee "kamers" aan kunnen maken en dan de 5 apart tunen van de twee ones en daarna de kamers samenvoegen?
Reputatie 7
Badge +2
Dat is het enige wat je kan doen, je voert trueplay uit per kamer, je kan daarna nogsteeds de kamers groeperen, het groeperen is geen functie die zou verdwijnen.

Reageer