Play:1 van kamer wisselen en als surrounds gebruiken met de andere Play:1

  • 12 January 2021
  • 12 reacties
  • 1616 Bekeken

ik heb een play 1 in een kamer en die wil ik toevoegen in de woonkamer waar ik nog een play 1 en een playbar en een sub heb.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Dat kan, zie https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL

Hallo 106rallye,

Ik heb in de woonkamer waar ik 1 Play 1 heb en de Sub en de Playbar geklikt op Surroundspeakers regelen. Dan krijg ik de melding ‘je linker surroudspeaker is niet beschikbaar. je kunt een nieuwe surroundspeaker toevoegen of de bestaande verwijderen’ ik klik dan op ‘een nieuwe surroundspeaker toevoegen’

dan krijg ik de vraag ‘ wil je deze Play 1 als surroundspeaker toevoegen aan Woonkamer?” dan staat daar onder Play 1 (Huiskamer) met een speakericoon.

Ik kies dan Ja

Dan krijg ik de melding ‘Deze maakt nu deel uit van ****. Wil je dit product verplaatsen naar Woonkamer?

Ik kies dan Ja

Da krijg ik de melding “Terwijl je naar je tv gericht staat op de onderstaande afbeelding die overeen komt met de speaker die het geluidssignaal afspeelt” met een knop Doorgaan.

Er is echter geen afbeelding en de speaker geeft wel geluid en Doorgaan is niet aan te klikken

Na een tijdje krijg ik de melding “Er deed zich een probleem voor bij het instellen van je Surroundspeakers met de knop Opnieuw en dan ga je 1 stap terug maar weer zonder resultaat. 

Reputatie 7

En als je beide Play:1's eens reset en dan toevoegt?

Reset your Sonos product | Sonos

Hallo 106ralley,

Nu zijn beide Play 1 uit mijn woonkamer en zit er 1 in woonkamer 2 en 1 in woonkamer 3. Terwijl ik met het toewijzen Woonkamer met 2 producten (de Sub en Playbar) heb gekozen.

En dan vraagt de app of ik ze als surroundspeakers wil installeren en ik zeg ja maar dan loop ik weer vast op het zelfde punt hiervoor. Alleen nu zit er helemaal geen Play 1 meer in de Woonkamer met de Sub en Playbar.

 

Reputatie 7

Een "kamer” bij Sonos is een speaker, of een stereo- of surroundset van speakers. Je kunt dus geen “losse” speakers in een Sonos-kamer zetten, tenzij je ze toevoegt als surround of stereo (maar dat kan niet bij een soundbar - en jij wilt ze ook toevoegen als surround.). Bij Google werkt dit bijvoorbeeld anders; daar lijkt een "kamer” meer op een fysieke kamer.

Vreemd dat je telefoon je niet verder laat gaan. Eens een andere proberen (evt. geleend)?

Hallo 106ralley,

 

Ik had het ook al geprobeerd met de telefoon van mijn vrouw en daar was het precies hetzelfde probleem. Ik denk dat ik SONOS maar moet bellen of heb je nog een andere suggestie?

Wel bedankt voor alle moeite en info die je me geeft en probeert mij te helpen. Dar waardeer ik echt.

Reputatie 7

Sonos bellen lijkt me inderdaad een goede volgende stap. Succes!

Hallo 106ralley,

 

Ik heb SONOS nog niet kunnen bellen omdat ik te laat in staat ben om ze te bellen ivm de openingstijden. Ik heb nu net het nog een keer geprobeerd maar nu met een Android toestel en dat is gelukt. Het is dus opgelost.

Ik had de telefoon van mijn vrouw al geprobeerd maar dat is ook een Apple dus ik heb mede door jouw tip een ander toestel geleend en dus dankzij jou opgelost.

Ik wilde je het even mededelen en nogmaals bedankt voor je hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Marinus

Reputatie 7
Badge +3

Blijft vreemd dat het met de iPhones niet lukte. Nu is er gisteren wel een app update geweest op iOS, welke verder geen update behoefde voor de Sonos zelf. Wellicht dat daarmee ook je probleem opgelost zou zijn geweest. 

Jammer dat Sonos zo weinig info verschaft over app-problemen en hun eventuele oplossingen. Het blijft bij “Verbeterde prestaties en betrouwbaarheid”. 

De laatste tijd lees je meer problemen met de opbouw van surroundopstellingen. 

Hallo Erooij,

Ik heb het vandaag eerst met mijn telefoon geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het vandaag niet geprobeerd met mijn vrouws telefoon maar een andere geleend.

Ik ben wel blij dat de tips die ik van 106ralley heb gekregen want het werkt nu in ieder geval.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Had je de app toen al ge-update? Zo ja dan heeft Sonos nog wat te doen. 🥴

Nee dat gaat vannacht gebeuren als ik hem aan de lader doe, afgelopen nacht heb ik hem niet aan de lader gehad. Mijn vrouw trouwens wel dus wellicht was het met haar telefoon wel gelukt maar dat heb ik dus niet geprobeerd.