Echt schandalig van Sonos!!

  • 22 January 2020
  • 4 reacties
  • 330 Bekeken

Het is echt schandalig van Sonos om de updates uit te zetten en dus ook je nieuwe onderdelen (inderdaad, veel mensen beginnen met 1 box en bereiden zo jaarlijks uit) binnen 3 jaar compleet waardeloos te zien worden. Ik heb 1 bridge en 4 boxen, aangeschaft in 2016 en de jaren daarna. Plots compleet waardeloos geworden! Dit zal het einde van Sonos tijdperk inluiden. Was vanmorgen nog bij de Mediamarkt en daar adviseerde men mij al NIETS meer aan te schaffen van Sonos en zeker geen gebruik te maken van de 30% regeling, want over 2 jaar volgt de volgende “uitschakeling". Meer als 2000 euro, in 3 jaar afgeschreven! Echt schandalig! Ik zal voor Sonos alvast wat “reclame” voor maken. De Mediamarkt is al begonnen...


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge

erg jammer dat sonos niet op dit bericht reageert

 

Ik ben geen grote gebruiker , maar ben het wel met John eens.

Waarom is de support zo kort?

Reputatie 7
Badge +3

Gaan we weer. Sonos zet helemaal niets uit en er worden nog gewoon noodzakelijke updates gegeven. Nieuwe functionaliteiten worden echter niet meer toegevoegd aan de S1 producten. Verder blijft alles functioneren zoals het is.

De bridge is waarschijnlijke het enige product wat je bezit welke S1 noodzakelijk maakt. Mogelijk kan je 1 van de andere speakers bedraad aansluiten om zo een Sonosnet op te zetten. Wanneer dit gewoon werkt kan je over op de S2 software en de bridge verlaten.

Badge

aha, kijk dat stukje was mij niet duidelijk, dat maakt het verhaal toch iets anders

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp de frustratie van TS dus wel. Je wordt nl wel degelijk beperkt op je gehele Sonos ecosysyteem. Met legacy producten heb je de duivelse keuze tussen:

  • split systems S1 en S2, dus niet meer groeperen
  • alles op S1, dus geen updates meer op je moderne apparaten met als risico dat er een moment komt dat je niet eens meer kunt updaten op je moderne apparaten

Als dit slechts de opmars is naar S3, S4 en S5 dan kan TS wel eens gelijk hebben; er blijft niks meer over van je ecosysteem terwijl de hardware nog steeds prima is. Dus daarom geen vergelijking met een iphone of zo, die is na 3 jaar inderdaad helemaal op.