Beantwoord

echo bij gelijktijdig gebruik One, Play en Connect

• 28 december 2017
  • 6 reacties
  • 326 Bekeken

Badge
Hallo,

Wij hebben een Connect aangeschaft om onze huidige woonkamer installatie te kunnen blijven gebruiken maar als we nu en deze connect en een Sonos speaker tegelijkertijd willen gebruiken dan ontstaat er een echo omdat er bij de connect een kleine vertraging ontstaat. Is er ergens een instelling waar we dit recht kunnen trekken ?
icon

Beste antwoord door Tim S 9 januari 2020, 14:46

Heb vernomen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos componenten zullen synchroon de muziek afspelen.
99% van de keren dat dit word aangekaart, doet de versterker achter de Connect iets met het geluid waardoor het net wat later uit de versterker en zijn aangesloten speakers komt.
Er zal dus naar de versterker gekeken moeten worden.
Mogelijk dat er een instelling op zit dat deze regelrecht het geluid doorzet ipv dat deze iets met het geluid doet voordat hij dit ten gehore brengt.
Beste wensen. Kan toch ook aan de connect liggen. Had dezelfde ervaring met een connect en een play1 en play5. Heb nu een Bluesound node 2 en pulse flex deze zijn wel synchroon, op dezelfde versterker. Daarnaast heeft de Bluesound speaker een vergelijkbare klankkleur als de Tannoy speakers op mijn stereoset. Klinken samen veel prettiger dan sonos en tannoy. De sonos play1 en play5 missen iets in het hoge midden spectrum lijkt het. En syncen hoorbaar onprettig met een connect. Ik heb 5 jaar sonos thuis gehad en het syncen is nooit verbeterd. Er is ook geen instelling voor. Ik weet hier heb je niks aan, maar dan weet je in ieder geval dat het niet zomaar opgelost wordt met een andere versterker zoals Tim suggereert.
Reputatie 7
Badge +2
Stuur anders een diagnose in, en laat mij aub het bevestiging's nummer weten, kan ik bevestigen of er iets mis is met de installatie.
Er zit een klok in de Sonos, waarin de speakers zich met elkaar synchroon kunnen houden, als deze klok stuk zou zijn, dan lopen ze inderdaad niet synchroon.
Dit probleem komt bijna nooit voor, en zien we dus maar heel weinig.
Over het algemeen, zullen de Play:1, Play:5, en Connect gewoon synchroon lopen, en heeft het zeker vaak te maken met de versterker welke hierachter staat.
Ik zoek dit uiteraard graag voor je uit.

hallo, ik heb een play base in surround opstelling met een sub en twee play 1's. daarnaast nog twee play 5's gen 1, als stand alone (dus eigen groep, niet als stereopaar) in de woonkamer. heeft altijd prima gewerkt. lekker veel lawaai wanneer ik dat wil in de party modus. 2 weken geleden de move erbij gezet. nu heb ik het probleem dat wanneer ik muziek luister en na verloop van tijd (20 min ) er een galm/ echo ontstaat. als ik hem even pauzeer en dan weer verder laat spelen is het voor 20 min weer ok… erg irritant . Hebben jullie een oplossing? diagnosenr:633756552

Reputatie 7
Badge +2

Excuus voor de late reactie,

Je loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +2

Heb vernomen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.

Reageer