Vraag

echo

  • 11 November 2019
  • 19 reacties
  • 2111 Bekeken

Hallo. Ik heb een playbar met surroundgeluid play5.  Sinds kort heb ik regelmatig een echo bij afspelen radio.  Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Is het mogelijk om een diagnose te versturen zodra je het probleem ervaart?

Vermeld hier dan het bevestigingsnummer van de diagnose, dan kijken we er graag even naar.

Hoi. Diagnosenummer is 2122691828.  Ben benieuwd naar je reactie 

 

Reputatie 7
Badge +2

We zijn op het moment in onderzoek naar echo problemen op surround speakers, waarin de voorkant, in uw geval de Playbar, gegroepeerd staat met een andere kamer.

Ik ga er vanuit dat je geen echo zou ervaren als de Playbar op zichzelf muziek staat af te spelen.

Dit is een probleem wat we in onderzoek hebben en ook zullen oplossen d.m.v. een software update.

Bedankt voor het aanleveren van de diagnose, deze helpt ons om het probleem beter in kaart te brengen en sneller een oplossing te kunnen aandragen.

Moet voor nu helaas verzoeken de soundbar niet te groeperen en even geduld te houden.

We hroen graag nog feedback als je een test wilt uitvoeren door de Huiskamer groeps-leider te maken, of de problemen zich dan ook nog voordoen.

Dus dat je op de knop groep drukt van de Huiskamer, en de rest (Serre & Draagbaar) zou toevoegen aan de Playbar.

Dan zal de Playbar de coordinator zijn voor de rest.

Ipv hoe het nu staat (op het moment van de diagnose) dat de Serre en de Huiskamer “meedoen” met Draagbaar.

Als deze wijziging van groepsleider zou doorlopen, zien we hier graag nog een diagnose van tegemoet, horen ook graag bij deze diagnose of het probleem zich wel of niet voordoet op de surrounds.

Hoi Tim. Sorry voor mijn onkunde maar ik snap niet wat je bedoelt. Welke knop huiskamer bedoel je? Hoe kan ik huiskamer groepsleider maken?  Wat is nu dan de groepsleider?

Reputatie 4
Badge +3

Simpel gezegd, start de muziek in de Huiskamer (de Playbase) en zet dan de Serre en Draagbaar in de groep erbij.

Dan zou je geen problemen mogen hebben met je surround speakers die een echo geven, omdat de Huiskamer dan de groepscoordinator is.

Reputatie 1

Hallo Tonbos en Sonos medewerkers,

Ik heb dit probleem ook. Zou best kunnen dat het te maken heeft met het niet als eerste “aan zetten” in de groep van de surround opstelling. Gisteren opnieuw de surround opstelling getuned met Trueplay. 

Maar heb nu vandaag de echo weer met SkyRadio via TuneIn. In de surround opstelling. Playbar + 2* Play 1 + Sub. Diagnosenummer 1444733882 meteen aangemaakt. Volumelimiet 80% en Volume TV en Muziek op 0%op de surround speakers. 

Na de groep ontkoppeld te hebben, opnieuw aanzetten van de Radio, verdwijnt de echo. Diagnose van gemaakt. 526244047.

Ook als je daarna andere kamers erbij zet in de groep. Stop/Start gedaan. Geen echo. Weer diagnose aangemaakt 1264651104

Groet,

Peter

 

Hier hetzelfde probleem. Ik heb een Beam met 2 in stereo gekoppelde Play-One speakers in de huiskamer staan. Tv en film etc altijd goed, ook Spotifiy doet t perfect. Maar als ik TuneIn luister via de Sonos dan gaat het ongeveer n half uurtje goed, en daarna is er de echo, en lopen de speakers niet meer synchroon. Het heeft perfect gewerkt, en plots was daar die irritante echt.. Hij komt ook echt altijd binnen een half uur weer terug. Dan de muziek 1 seconde stoppen, weer op play drukken en het is weer goed(voor een half uurtje)… Kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen Sonos?

Wij hebben sinds 2 weken een sonos beam met 2x play 5 gekoppeld als surround in onze woonkamer. Bij het luisteren naar muziek horen wij een irritante echo/galm, ik kan het niet goed omschrijven. Ik heb geprobeerd om het volume van de surround speakers wat harder en zachter te zetten, maar de echo bleef. Bij het luisteren naar de tv is de spraak slecht te verstaan (spraakversterking staat aan!)

Nu hebben we de play5 als stereo paar in de woonkamer gekoppeld en de beam als losse tv speaker. Het muziekgeluid uit de play 5 is in deze opstelling fantastisch en het geluid uit de beam is ook prima, evenals de spraak. 

Wel jammer dat wij de keuze voor een losse opstelling hebben moeten maken,  want wij hadden gedacht een mooie draadloze surround te hebben gekocht. Best een tegenvaller, zeker voor een product in deze prijsklasse.

Wat verder tegenvalt is dat wanneer wij nu terug naar surround de surround opstelling zouden willen, moeten we de hele surround installatie weer stap voor stap uitvoeren. Er is geen mogelijkheid in de app om een simpele keuze te maken voor alleen surround opstelling, of alleen stereo. 

Ik hoop dat sonos snel met een oplossing komt om dit probleem te verhelpen.

Ervaar hetzelfde probleem, zonder dat het systeem is gegroepeerd.

Diagnose 206380507

Reputatie 4
Badge +3

Hey Ronald,

Dit specifieke probleem zou al opgelost moeten zijn.

Lijkt erop dat er iets de 5Ghz communicatie verstoort tussen je Playbar en je surround speakers, ik zie je Playbar namelijk ook vaak wisselen van 5Ghz kanaal.

Staat er een apparaat in de buurt van de Playbar die daar mogelijk problemen in geeft?

Hey Mark W,

 

Ik heb sinds ongeveer een jaar een 5 ghz router en daar voor alleen een 2,4 ghz in beide configuraties is er sprake van echo.

In de directe nabijheid staan een Philips Hue Hub en een internet bridge van Tado. 

De Hue hub was er nog niet met de 2,4 Ghz router de Tado bridge wel.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je kunnen testen of de problemen aanwezig blijven als je de 5ghz van je router (tijdelijk) zou uitzetten?

Het is niet constant, de frequentie varieert, soms in uur een paar keer achter elkaar , maar soms ook een aantal dagen niet.

Op dit moment is er 1 device verbonden met 5 Ghz en 6 met 2,4 Ghz

Beste allen

Hier hetzelfde probleem, ook bij afspelen Spotify. Pauzeer elk half uur dan gaat het weer even. Maar heel vervelend.

Verder baal ik ervan dat dit dure systeem zo snel verouderd is. Heb voor duizenden euro's sonos boxen gekocht...Afgescheept met 15% korting als ik de boel inruil voor nieuw... 😭😡

 

Ook het zelfde probleem, met soundbar sub en 2x play1.

afspelen van radio valt hij soms een halve seconde weg en komt dan terug met een vervelende echo. Sinds kort is het ook bij het kijken van een film met surroundgeluid.

nadat het afspelen of de tv uitgezet is is het weer even “opgelost”...

alle opties: opnieuw installeren, van 2,4ghz naar ghz zetten boost opnieuw installeren helpen niet.

ik hoop echt dat er nu eens een goed oplossing komt want het word wel heel vervelend en het duurt nu al een hele tijd

Zonde van het mooie systeem waar ik zo tevreden mee was.

maar het lijkt er op dat na de “update” naar S2 alles op een hoop gelopen is.

 

Ik heb hetzelfde probleem met de surround opstelling. Playbase + 2x play:1

Dus geen groepering bij mij. 
Dit probleem hadden we voorzien niet. 
diagnose 321646237

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem met de surroundgeluid opstelling: een Boost in de meterkast en in de huiskamer een Playbar met 2 Play’s 5 en een sub.

Daarnaast in 3 ruimtes nog een Play 3

Diagnose 425788107

Graag een oplossing want zo muziek luisteren Spotify is niet te doen.

Ik heb het voor mezelf opgelost, mogelijks helpt dit voor jullie ook. 
Mijn surround had 2 verschillende hardware versies (en serie-ID) van play:1’s. Ik heb dan in huis gewisseld zodat deze beide dezelfde versie hadden en nu reeds 1 dag zonder problemen. 
Wel vreemd dat het probleem er vroeger niet was...

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem met de surroundgeluid opstelling: een Boost in de meterkast en in de huiskamer een Playbar met 2 Play’s 5 en een sub.

Daarnaast in 3 ruimtes nog een Play 3

Diagnose 425788107

Graag een oplossing want zo muziek luisteren Spotify is niet te doen.
 

De hardware versies (en serie-ID) van de play’s 5 zijn dezelfde  - daar zit dus niet de oplossing in. Dus: HELP!!!!!