Draadloze connectie verbeteren.

  • 4 May 2021
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Badge +1

Goede avond,

 

Ongeveer een jaar geleden heb ik hier de volgende vraag gesteld :

 

Hallo, ik heb in de woonkamer een Bar, Sub en twee One's (als surround) staan, in de slaapkamer (zelfde verdieping) een Beam en twee Symfonisk (als surround). Een verdieping lager heb ik in de keuken een One staan en in de garage heb ik een Symfonisk staan welke ik ook weleens in de tuin zet.

De Bar in de woonkamer is als enige bedraad aangesloten.

Alles werkt prima behalve de speaker in de garage….deze vals soms uit en wanneer ik hem naar de tuin verplaats dan word het erger.

Als ik de speaker uit de garage haal en wat dichter in huis zet, bijvoorbeeld in de bijkeuken dan doet hij het goed.

Ik ben dus bang dat het Sonos netwerk de afstand naar de garage en tuin niet goed bereikt. In de garage heb ik ook een bedraad wifi accespoint maar dat is mijn huisnetwerk en dus niet het Sonos netwerk.

Wij hebben betonen muren en vloeren en het huis is nogal fors, de woonkamer en slaapkamer zitten niet op dezelfde verdieping als de keuken en, garage en tuin.

 

Nou zit ik te denken aan de aanschaf van een Boost maar ik kan volgens mij net zo goed (of beter) een Ikea symfonisk speaker kopen want die is net zo duur, breid ook mijn Sonos netwerk met een meter of 15 uit en kan nog geluid geven ook (en ik hoef hem niet eens op een ethernetkabel aan te sluiten).

 

Klopt deze beredenering of heb ik het mis?

 

mvg Richard

 

Beste antwoord door Eddie the Eagle

Ik ben het ook eens met je beredenering en die van Langbeest. Wanneer al je speakers binnen een redelijke straal van elkaar een vlekken-netwerk vormen en je er minimaal 1 bekabeld hebt, is er geen reden voor een Boost. 

De enige reden die ik zou kunnen bedenken om een Boost aan te schaffen, is wanneer je geen enkele mogelijkheid hebt om 1 van je speakers te bekabelen aan je router en je dientengevolge een Boost in je meterkast zou willen bekabelen aan je router. Je gaat immers geen speaker in je meterkast zetten.

Bekijk origineel

 

Vervolgens heb ik een Ikea Symfonisk erbij gekocht en een stereo paar gemaakt in de garage. Ondanks dat hierdoor de afstand van mijn woonkamer met Sonos en de garage Ikea speakers met zo'n tien meter werd verkleind merkte ik eigenlijk weinig verbetering. Nou heb ik een mooi aanbod gezien op marktplaats en heb een set Sonos boosters gekocht. Ik verwacht ze deze week te hebben. Wat is nou de ideale installatie?

  1. Sonos bar bedraad laten en boosters draadloos toevoegen
  2. Sonos bar bedraad laten en boosters bedraad toevoegen
  3. Sonos bar loskoppelen en één boost bedraad toevoegen
  4. Sonos bar loskoppelen en alle boosters bedraad toevoegen

Ik denk zelf keuze 3 maar keuze 4 zou ook kunnen.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

mvg Richard


2 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou idd beginnen met optie 3. Alle andere opties werken in theorie ook, echter je gaat andere eisen stellen aan je bekabelde netwerk en de apparatuur die je daarvoor in huis hebt. Het kan daarbij zomaar zijn dat je netwerkapparatuur te modern is om meerdere Sonos bekabeld te kunnen ondersteunen. Dit speelt met name als je moderne managed switches in huis hebt.

Badge +1

even update :

 

ivm internet storingen is dit projectje wat door de war gelopen. Na twee door KPN aangestuurde monteurs zijn er nu monteurs met een graafmachine in de weer met allerlei kabels en haspels....eerst even dit afwachten en dan kan ik weer verder met de Sonos installatie.

 

word vervolgd.

Reageer