Beantwoord

Draadloos netwerk

• 29 September 2018
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Beste,

Ik heb recentelijk een beam and 3x play 1 gekocht.
Alleen lijkt het mij niet te lukken om de beam draadloos aan te sluiten. Dit heeft waarschijnlijk te maken omdat ik met een wifi versterker werk.

Ik had hier op forum gelezen om alles aan te sluiten met kabel en nadien via de app de draadloze verbinding te proberen. Maar als ik dit doen vindt de app mijn netwerkversterker maar als ik paswoord ingeef dan kan hij geen verbinding maken.

Hoe kan in dit oplossen? Want het probleem is dat ik 1 utp poort te kort heb om hem aangesloten te laten op kabel. Dus wil hel echt draadloos laten werken.

Kan iemand helpen?
icon

Beste antwoord door Emily P 10 October 2018, 11:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Op welke frequentie werkt het netwerk? Alleen 2,4 GHz is mogelijk; 5 GHz is niet te gebruiken.
Reputatie 6
Badge +3
het probleem is dat ik 1 utp poort te kort heb om hem aangesloten te laten op kabel.

Dat zou je kunnen oplossen door een eenvoudige unmanaged switch er tussen te hangen. Bijvoorbeeld deze:

https://www.conrad.nl/p/tp-link-tl-sg105-netwerk-switch-rj45-5-poorten-1-gbits-994403

Ik heb er daar ook een paar van en waar mogelijk mijn Sonos`en bedraad, dit werkt echt veel stabieler, je krijgt dan het Sonosnet mesh netwerk.
Reputatie 4
Badge +3
Sonos zal inderdaad niet werken met een WiFi versterker. Je kan deze mogelijk erop installeren maar je zult hier veel problemen mee ervaren, uitval, speakers die niet gevonden kunnen worden, langzame bediening etc. Wat dat betreft adviseren we Sonos te installeren op de WiFi van je eigen router, of als dit niet kan, met netwerkkabel aan te sluiten.