Dolby Digital instellen voor surround Beam en 2 Ones op Samsung UE40F8000

  • 8 July 2021
  • 3 reacties
  • 256 Bekeken

Badge

Ik heb al een aantal jaar een beam via HDMI aangesloten en dat werkt prima. Nu 2 One’s SL besteld om surround geluid te krijgen. Nu begin ik te twijfelen of dit wel kan. Ik heb gelezen dat indien het niet kan, je ook via de digitale box (Samsung SMT-C7140) dit voor elkaar moet krijgen. Er zit maar 1 HDMI aansluiting dus dat moet via de andere digitale aansluiting. Maar ik lees hier op het forum dat dit dan niet gaat werken voor de apps op de tv, zoals Netflix. Tv is een Samsung UE55F8000. Hoe gaat dit werken voor mij?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Ik had een UE46D8000 (dus ouder) en die deed het prima met HDMI op de Beam. Goed surround, alleen bij de PS4 moest ik een extra trucje toepassen.

Volgens Samsung UE40F8000 televisie - Hardware Info heeft je TV overigens vier HDMI's, waarvan in ieder geval één ADMI-ARC voor de Beam zou moeten zijn (gezien het feit dat mijn oudere Samsung die ook al had).

Ik begrijp je verhaal over de Samsung ontvanger niet helemaal. Welke “andere digitale aansluiting"? Optisch? Die heeft de TV ook. Via HDMI vanaf de SMT-C7140 zal niet lukken; dat zal geen HDMI-ARC zijn.

Badge

Dank voor je bericht, ik ga het zaterdag proberen. Ik hou je op de hoogte of er dan surround is of ‘slechts’ stereo geluid.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens zou je volgens mij nu ook al zonder de surrounds aangesloten te hebben moeten kunnen zien wat je door de tv afgegeven signaal is. In de Sonosapp staat dit tegenwoordig op het scherm waar je de volume regelt. Onder “TV” zou iets moeten staan van Dolby Digital.