Vraag

dolby atmos + sonos arc + sonos amp

  • 11 October 2020
  • 2 reacties
  • 752 Bekeken

Beste allen,

ik zit met het volgende: 

Ik heb een Samsung Frame uit 2019 aangesloten met een 15m one connect kabel achter mijn bank. De tv hangt netjes 5 meter voor me. De one connect box en mijn versterker staan links naast de bank. 
nu wil ik het geluid van mijn speakers en bedrade sub behouden maar dit aanvullen met een Sonos ARC, zodat ik ruimtevullende geluid krijg. 
Ik kan de Arc niet direct  aansluiten aan mijn tv/connect box omdat deze 10/15meter kabel verderop staat. Nu wil ik de Sonos AMP nemen, deze via HDMI-ARC aansluiten aan de one connect box en vervolgens dit als geheel draadloos verbinden aan de Sonos ARC (welke voor bij de tv hangt). Hierbij wil ik mijn sub en bedrade speakers gebruiken als surroundgeluid. Wie weet of deze constructie gaat werken? Heb je anders nog andere tips om een mooi ruimtevullend geheel te krijgen zonder dat ik weer allemaal kabels moet trekken. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Wat jij wilt past volgens mij niet in het Sonos-plaatje. Daarin begint het surroundsysteem met een soundbar altijd met die op de TV aangesloten soundbar. Een daarbij te gebruiken Amp kan alleen surroundspeakers aansturen (waarbij ook nog eens de mogelijkheid er een sub op aan te sluiten vervalt). Beginnen bij de Amp, zoals jij wilt, en dan draadloos de Arc aansturen kan niet.

Je zou wel een Amp de frontspeakers (en sub) kunnen laten doen en een andere Amp de surrounds. De frontspeakers vormen dan een fantoom center. Of je moet de Arc aansluiten met 15m HDMI-kabel.

Dank voor je reactie, ja daar was ik al bang voor. Dan moet ik toch maar voor Bluesound gaan in deze setup. Het lijkt daar wel te lukken door een vaste groep aan te maken tussen de Powernode en de Pulsebar. Geen Atmos, maar wel erg goede hi-res hifi muziek.