Vraag

Dolby Atmos + Sonos Arc + Apple TV + 65OLED803


Ik krijg het niet voor elkaar: ik heb een Apple TV 4K, gekoppeld via HDMI ARC aan mijn Philips 65OLED803 uit 2018. Mijn gloednieuwe Sonos Arc is via HDMI ARC gekoppeld aan de tv. 

 

Ik heb alle settings inmiddels goed staan, maar toch krijg ik geen Dolby Atmos signaal door in de Sonos-app. Doe ik iets verkeerd? Of kan de Apple TV alleen het DA-signaal via eARC versturen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

39 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

paar start vraagjes:

 

Heeft de tv 2 stuks HDMI arc aansluitingen? zoals je beschrijft.
Kan de tv overweg met aangeboden Atmos content?
Lever je Atmos content aan?? (is dit zeker)
 

 

 

De tv heeft 4 HDMI ARC poorten. Ik maak gebruik van oa de Netflix-app op de Apple TV 4K voor het aanleveren van Dolby Atmos. Hier heb ik het juiste abonnement voor en de geschikte titels gekozen.

Hoi @Natormeister ,

Kan jou tv de Philips 65OLED803 uit 2018 het Dolby Atmos signaal  wel verwerken.
Ik denk te weten dat hij dat niet kan, of zie ik dat fout.
Mijn Philips 55OLED803/12 uit 2019 kon dat namelijk niet verwerken.
En ook het formaat Dolby Vision kon hij niet verwerken.

De nieuwe Philips 65OLED804/12 tv uit 2020 die ik nu heb hangen kan dat alles wel. Ik heb daar de Sonos Arc op aangesloten.

Ik hen geen idee of je met deze info wat kan. Aangezien je ook over Apple tv spreekt, en daar heb ik geen kennis over.

Reputatie 7

Twee punten:

  • als ik het goed begrepen heb geeft de ATV Atmos uit via multichannel PCM -  de Arc kan daar nog niets mee (is wel aangekondigd);
  • voor de doorgifte van uncompressed Atmos is eARC nodig - beschikt je TV daar over (ik heb het vermoeden dat alleen sommige 2019 TV's dat hebben)?

De enige manier waarop je dan Atmos op je Arc zou kunnen krijgen is als je de TV-app van Netflix gebruikt. Die geeft compressed Atmos via DD+, waarvoor geen eARC nodig is. Dus: was zegt de Sonos-app als je Netflix via de TV-app weergeeft? 

Hoi @Natormeister ,

Is je probleem al opgelost ?

Twee punten:

  • als ik het goed begrepen heb geeft de ATV Atmos uit via multichannel PCM -  de Arc kan daar nog niets mee (is wel aangekondigd);
  • voor de doorgifte van uncompressed Atmos is eARC nodig - beschikt je TV daar over (ik heb het vermoeden dat alleen sommige 2019 TV's dat hebben)?

De enige manier waarop je dan Atmos op je Arc zou kunnen krijgen is als je de TV-app van Netflix gebruikt. Die geeft compressed Atmos via DD+, waarvoor geen eARC nodig is. Dus: was zegt de Sonos-app als je Netflix via de TV-app weergeeft? 

De tv ondersteunt Dolby Atmos alleen als doorgaven via een ander medium. Dus niet via de eigen apps!

Hoi @Natormeister ,

Is je probleem al opgelost ?

Helaas niet :(

Hoi @Natormeister 

 

Hoi @Natormeister ,

Is je probleem al opgelost ?

Helaas niet :(

Kan je tv het Dolby Atmos Signaal wel verwerken ?
 

Reputatie 7

Twee punten:

  • als ik het goed begrepen heb geeft de ATV Atmos uit via multichannel PCM -  de Arc kan daar nog niets mee (is wel aangekondigd);
  • voor de doorgifte van uncompressed Atmos is eARC nodig - beschikt je TV daar over (ik heb het vermoeden dat alleen sommige 2019 TV's dat hebben)?

De enige manier waarop je dan Atmos op je Arc zou kunnen krijgen is als je de TV-app van Netflix gebruikt. Die geeft compressed Atmos via DD+, waarvoor geen eARC nodig is. Dus: was zegt de Sonos-app als je Netflix via de TV-app weergeeft? 

De tv ondersteunt Dolby Atmos alleen als doorgaven via een ander medium. Dus niet via de eigen apps!

Maar zonder eARC alleen als de andere media DD+ met compressed Atmos uitsturen dus. Dat zou betekenen dat een Atmos bluray (uncompressed) op via je TV geen Atmos geeft, maar de Netflix app op de blurayspeler evt. wel.

Ik denk uit deze review op te maken dat, spijtig genoeg voor jou, de Oled803 geen Dolby Atmos door kan geven.

Zijn opvolger, de Oled804, kan dat zoals hierboven reeds aangegeven wel. 

 

https://global.techradar.com/nl-nl/reviews/philips-oled-803-4k-hdr-tv-55oled803-test

Reputatie 7

De handleiding noemt ook alleen maar HDMI-ARC en geen eARC, zie https://media.s-bol.com/gJYDEn3Xnx59/original.pdf Als je dan ook geen DD+ met compressed Atmos van de ingebouwde apps krijgt, houdt het op. Heb je gekeken of evt. apps van de bluray-speler wel DD+ (met Atmos) uitgeven die de TV zou kunnen doorsturen naar de Arc.

Hoi @Natormeister,

Ik heb vanmorgen contact gehad met Netflix (om een andere reden)
Wel gevraagd hoe het zit met de Philips Oled 803/ 12 serie.
Mijn contact persoon vertelde dat die tv wat betreft Dolby Atmos niet ondersteund word door Netflix.
Dus zoals aangegeven in eerdere berichten, wat de tv betreft die kan het dus echt niet aan.

Ik denk uit deze review op te maken dat, spijtig genoeg voor jou, de Oled803 geen Dolby Atmos door kan geven.

Zijn opvolger, de Oled804, kan dat zoals hierboven reeds aangegeven wel. 

 

https://global.techradar.com/nl-nl/reviews/philips-oled-803-4k-hdr-tv-55oled803-test

Philips geeft dus zelf aan dat de 803 wel Atmos kan doorgeven vanaf een extern apparaat...

De handleiding noemt ook alleen maar HDMI-ARC en geen eARC, zie https://media.s-bol.com/gJYDEn3Xnx59/original.pdf Als je dan ook geen DD+ met compressed Atmos van de ingebouwde apps krijgt, houdt het op. Heb je gekeken of evt. apps van de bluray-speler wel DD+ (met Atmos) uitgeven die de TV zou kunnen doorsturen naar de Arc.

Ik heb helaas geen blu-ray-speler. Het lijkt erop dat de Apple TV alleen het signaal via eARC doorgeeft...

Hoi @Natormeister,

Ik heb vanmorgen contact gehad met Netflix (om een andere reden)
Wel gevraagd hoe het zit met de Philips Oled 803/ 12 serie.
Mijn contact persoon vertelde dat die tv wat betreft Dolby Atmos niet ondersteund word door Netflix.
Dus zoals aangegeven in eerdere berichten, wat de tv betreft die kan het dus echt niet aan.

In dit geval gaat het dus niet op de Netflix-app. Deze werkt idd niet met Atmos via de tv zelf. Wel via de Apple TV. 

Hoi @Natormeister,

Ik heb vanmorgen contact gehad met Netflix (om een andere reden)
Wel gevraagd hoe het zit met de Philips Oled 803/ 12 serie.
Mijn contact persoon vertelde dat die tv wat betreft Dolby Atmos niet ondersteund word door Netflix.
Dus zoals aangegeven in eerdere berichten, wat de tv betreft die kan het dus echt niet aan.

In dit geval gaat het dus niet op de Netflix-app. Deze werkt idd niet met Atmos via de tv zelf. Wel via de Apple TV. 

Is het je uiteindelijk wel gelukt via de Netflix app van Apple TV 4K? Ik heb ook een Philips TV maar krijg dolby atmos geluid niet voor elkaar.

Hoi @Natormeister,

Ik heb vanmorgen contact gehad met Netflix (om een andere reden)
Wel gevraagd hoe het zit met de Philips Oled 803/ 12 serie.
Mijn contact persoon vertelde dat die tv wat betreft Dolby Atmos niet ondersteund word door Netflix.
Dus zoals aangegeven in eerdere berichten, wat de tv betreft die kan het dus echt niet aan.

In dit geval gaat het dus niet op de Netflix-app. Deze werkt idd niet met Atmos via de tv zelf. Wel via de Apple TV. 

Is het je uiteindelijk wel gelukt via de Netflix app van Apple TV 4K? Ik heb ook een Philips TV maar krijg dolby atmos geluid niet voor elkaar.

 

Helaas niet! Het kan helaas niet met deze combinatie ;-)

Hoi @Natormeister,

Ik heb vanmorgen contact gehad met Netflix (om een andere reden)
Wel gevraagd hoe het zit met de Philips Oled 803/ 12 serie.
Mijn contact persoon vertelde dat die tv wat betreft Dolby Atmos niet ondersteund word door Netflix.
Dus zoals aangegeven in eerdere berichten, wat de tv betreft die kan het dus echt niet aan.

In dit geval gaat het dus niet op de Netflix-app. Deze werkt idd niet met Atmos via de tv zelf. Wel via de Apple TV. 

Is het je uiteindelijk wel gelukt via de Netflix app van Apple TV 4K? Ik heb ook een Philips TV maar krijg dolby atmos geluid niet voor elkaar.

 

Helaas niet! Het kan helaas niet met deze combinatie ;-)

Thanks voor je reactie. Dus een nieuwe TV met eARC aansluiting is de enige oplossing? Balen zeg :( 

Reputatie 7

Thanks voor je reactie. Dus een nieuwe TV met eARC aansluiting is de enige oplossing? Balen zeg :( 

Nee hoor. Dat geldt alleen als je uncompressed Atmos, bijvoorbeeld van een Blu ray, naar je Arc wilt hebben. Compressed Atmos via DD+, zoals door bijvoorbeeld Netflix, Disney+ en  Prime worden gebruikt, kunnen ook gewoon via de ARC (geen e) naar de Arc. Dan moeten die apps dat wel doorgeven, maar eARC is dus niet per se nodig om Atmos op de Arc te krijgen - zeker niet als je streamt. 

Thanks voor je reactie. Dus een nieuwe TV met eARC aansluiting is de enige oplossing? Balen zeg :( 

Nee hoor. Dat geldt alleen als je uncompressed Atmos, bijvoorbeeld van een Blu ray, naar je Arc wilt hebben. Compressed Atmos via DD+, zoals door bijvoorbeeld Netflix, Disney+ en  Prime worden gebruikt, kunnen ook gewoon via de ARC (geen e) naar de Arc. Dan moeten die apps dat wel doorgeven, maar eARC is dus niet per se nodig om Atmos op de Arc te krijgen - zeker niet als je streamt. 

Dank voor je antwoord. Helaas gaat Netflix (op dit moment) via de Philips Smart TV geen atmos doorgeven.

 

Reputatie 7

Ik zei niet voor niets “Dan moeten die apps dat wel doorgeven”. Geeft alleen de app op jouw Philips geen Atmos door, of doet geen enkele Philips dat (wat me vreemd lijkt - is toch allemaal Android)?

Ik zei niet voor niets “Dan moeten die apps dat wel doorgeven”. Geeft alleen de app op jouw Philips geen Atmos door, of doet geen enkele Philips dat (wat me vreemd lijkt - is toch allemaal Android)?

Heb nu contact opgenomen per mail met Philips. Op de site van Netflix lijkt een ‘algemeen’ bericht voor Smart TV van Philips (https://help.netflix.com/nl/node/23880).

Is inderdaad allemaal Android (kan me dus ook niet voorstellen dat het voor alle modellen zou gelden). Zal het antwoord van Philips hier terugkoppelen zo gauw ik antwoord heb. 

Reputatie 2
Badge +2

Thanks voor je reactie. Dus een nieuwe TV met eARC aansluiting is de enige oplossing? Balen zeg :( 

Nee hoor. Dat geldt alleen als je uncompressed Atmos, bijvoorbeeld van een Blu ray, naar je Arc wilt hebben. Compressed Atmos via DD+, zoals door bijvoorbeeld Netflix, Disney+ en  Prime worden gebruikt, kunnen ook gewoon via de ARC (geen e) naar de Arc. Dan moeten die apps dat wel doorgeven, maar eARC is dus niet per se nodig om Atmos op de Arc te krijgen - zeker niet als je streamt. 

Dank voor je antwoord. Helaas gaat Netflix (op dit moment) via de Philips Smart TV geen atmos doorgeven.

 

Ik gebruik een Philips 50PUS7304/12 met de Sonos app op een iPhone; zoals bijgevoegde foto ondersteunt Philps wel degelijk Dolby Atmos aangeleverd door Netflix. Er zijn alleen nog niet echt veel films/series die Atmos leveren. 

 

Die tv heeft ook atmos ondersteuning volgens de specs.

 

Ik heb precies hetzelfde probleem en baal er behoorlijk van.

ik ben er intussen wel achter dat het aan de Apple TV ligt. 
check dit filmpje

ik hoop dus dat er een update komt wat dit probleem verhelpt.