Diverse problemen met Sonos system.

  • 17 June 2022
  • 7 reacties
  • 290 Bekeken

Hi community,

Ik ervaar diverse problemen met mijn Sonos systeem, zoals:

  • tunein werkt alleen via sonos app; via google assistant blijft tunein hangen op reclame
  • spotify connect niet aan arc
  • volume aanpassen via logitech harmony gaat moeizaam; reageert soms

Herkend iemand dit wellicht en is er een oplossing bekend?

Groet


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Je bericht roept wat vragen op. Wat bedoel je met “blijft tunein hangen op reclame”? Krijg je alleen de reclame aan het begin van de stream en daarna niets? Herhaalt de reclame zich steeds?

Vervolgens zeg je “spotify connect niet aan arc". Wat bedoel je hiermee? Werkt Spotify Connect (vanuit de Spotify app) niet op de Arc, maar wel op je andere Sonos devices? Krijg je Sonos niet te horen na toevoegen aan de Sonos app? Kun je Spotify niet toevoegen?

Bij je vraag over de Logitech Harmony heb ik ook iets meer uitleg nodig: hoe stuurt de Logitech de Arc aan? Via infrarood, of via HDMI-CEC van de TV? Heb je kunnen constateren wanneer hij het wel of niet doet, of is dat random?  

Je bericht roept wat vragen op. Wat bedoel je met “blijft tunein hangen op reclame”? Krijg je alleen de reclame aan het begin van de stream en daarna niets? Herhaalt de reclame zich steeds?

Vervolgens zeg je “spotify connect niet aan arc". Wat bedoel je hiermee? Werkt Spotify Connect (vanuit de Spotify app) niet op de Arc, maar wel op je andere Sonos devices? Krijg je Sonos niet te horen na toevoegen aan de Sonos app? Kun je Spotify niet toevoegen?

Bij je vraag over de Logitech Harmony heb ik ook iets meer uitleg nodig: hoe stuurt de Logitech de Arc aan? Via infrarood, of via HDMI-CEC van de TV? Heb je kunnen constateren wanneer hij het wel of niet doet, of is dat random?  

HI, dank voor je reactie. Ik begrijp de vragen! Zal het proberen wat verder toe te lichten:

TuneIn: Ik hoor tuneIn → reclame → Tunein → reclame enz. Maar alleen als ik het via de google assistent start, via de sonos app werkt het zoals verwacht.

Spotify: Als ik vanuit de spotify app verbind met een ander apparaat lukt dit niet voor het sonos apparaat, andere apparaten wel. Ik heb 1 sonos groep in huis, dus kan niet meer proberen. Het probeert een tijdje verbinding te maken en stopt vervolgens. Spotify via de sonos app werkt wel gewoon.

Harmony: Ik stuur aan dmv de harmony hub, deze zit op wifi en communiceert zo met sonos. Ik denk dat ongeveer 80% van de gegeven commando's aankomen bij de sonos. Dus als ik volume omhoog ingedrukt hou gebeurt er uiteindelijk wel iets, maar dit duurt wel lang. Het lijkt erg random..

Alles heeft eerder gewoon goed gewerkt overigens. Ben benieuwd of je kunt helpen!

Reputatie 7
Badge +3

Vwb de Harmony is het belangrijk hoe eea geconfigureerd is in de Harmony app. Heb je daar bij tv kijken ook de Sonos toegevoegd en aangegeven dat je het volume regelt met Sonos? Bij tv kijken starten er bij mij dus 2 apparaten op, de tv en Sonos en bij volumeregeling wordt het volume van de Sonos geregeld. Werkt al jaren uitstekend.

Reputatie 7

Lijkt toch op wifiproblemen. Even alles in volgorde herstarten (router eerst) en dan evt. de Sonos devices een vast ip-adres geven?

Hoi allemaal, 

Is dit probleem met de volumeknop toevallig al opgelost?

Bij mij ook altijd gewerkt en sinds paar weken haperingen met volumeknop.

Ik hoor heel graag

Groetjes, 

Claudio 

Reputatie 7

Is dat deze fout? https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-home-theater-system-and-logitech-harmony-elite-issues-adjusting-volume-6868779
 

Lijkt iets van Logitech te zijn.

Dank je, ga m checken

Groetjes 

Claudio