De Sonos Beam herkend mijn One SL niet.

  • 15 December 2021
  • 13 reacties
  • 288 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

 

ik ben een leek met dit sorry installaties dus uiteraard krijg ik het niet voor elkaar.

 

ik heb met one al in mijn app al gekoppeld nu wil ik ze bij mijn beam kopelen maar dan krijg ik de melding: dat er twee compatibel speakers nodig zijn om aan de surroundspeaker toe te voegen? Maar die zijn dus al samen gekoppeld alleen lijkt het erop dan mijn beam ze dus niet wilt herkennen? 
 

ik snap het niet maar misschien jullie wel 

 

groetjes

 

p.s beetje snel op enter gedrukt zie dat mijn vingers veel fouten maken in de vraag excuus


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De one’s in twee aparte “kamers” zetten, een aparte kamer van de Beam maken en dan de one’s als surround koppelen aan de Beam. 

Badge

De one’s in twee aparte “kamers” zetten, een aparte kamer van de Beam maken en dan de one’s als surround koppelen aan de Beam. 

Dat staan ze al in staat op huiskamer en de anders op huiskamer 2 

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp het je twee One’s (of One SL’s) als stereoset gekoppeld en wil je diezelfde speakers nu als surroundspeakers toevoegen. De handleiding daarvoor staat hier: https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL Een belangrijke zin is daarbij: “Je home cinema-product, en producten die je wilt toevoegen als surroundspeakers, moeten al aan je Sonos-systeem zijn toegevoegd als aparte kamers.”

Je moet dus de stereoset eerst uit elkaar galen in de Sonos app en daarna kun je de speakers pas als surrounds toevoegen.

Zie ook 

 

Reputatie 7

De one’s in twee aparte “kamers” zetten, een aparte kamer van de Beam maken en dan de one’s als surround koppelen aan de Beam. 

Dat staan ze al in staat op huiskamer en de anders op huiskamer 2 

Je zegt net dat ze al samen gekoppeld staan. Wat is het nu? ;-)

Badge

De one’s in twee aparte “kamers” zetten, een aparte kamer van de Beam maken en dan de one’s als surround koppelen aan de Beam. 

Dat staan ze al in staat op huiskamer en de anders op huiskamer 2 

Je zegt net dat ze al samen gekoppeld staan. Wat is het nu?

Mijn beam staat als huiskamer en mijn one sl staan samen in huiskamer 2, dus die moet ik zoals ik je nu begrijp weer van elkaar afhalen ?

Badge

De one’s in twee aparte “kamers” zetten, een aparte kamer van de Beam maken en dan de one’s als surround koppelen aan de Beam. 

Dat staan ze al in staat op huiskamer en de anders op huiskamer 2 

Je zegt net dat ze al samen gekoppeld staan. Wat is het nu?

Heb ze nu idd allemaal appart in een kamer gezet en toen als surround toegevoegd nu staan ze idd samen in 1 maar is er alsnog geen geluid uit de one sl te vernemen 

Reputatie 7

Heb je je TV ingesteld op Dolby Digital?

Wat zegt de app dat er nu wordt weergegeven?

 

Badge

Mijn app zegt blanco 🙈
 

 

Badge

Mijn app zegt blanco 🙈

volgensmij zit die wel via de kpn kastje mis dat dat nog wat uitmaakt 

 

 

Reputatie 7

Vreemd. Speel je op dit moment wel iets af?

Welke app gebruik je? De bruine of de andere:


Wat zegt de app bij Systeem-Over mijn systeem?

Badge

Vreemd. Speel je op dit moment wel iets af?

Welke app gebruik je? De bruine of de andere:


Wat zegt de app bij Systeem-Over mijn systeem?

Ik gebruik de bruine, vertel me niet hoe maar het is gelukt heb de tv stekker eruit gehaald en de hdmi eruit alles erin want hij had me op gegeven moment helemaal eruit gegooit ook de beam, en opeens pakte die alles op 🙈 door jou kon ik zien dat die op stereo stond dus inmiddels de tv daar op gezet en nu doet die het haha

Reputatie 7

Fijn dat het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +3

 @106rallye Dat je het nog kan volgen. Ik ben toch echt kwijt wat er nu hoe werkt en hoe het is aangesloten. Is er nu stereo of surround? Is het nu aan de tv of het kpn kastje verbonden?

Maar maakt niet uit, als Loes maar tevreden is.