De juiste configuratie

  • 21 June 2022
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Hoi, ik heb zondag mijn 2 nieuwe five's opgehangen. Ik had al een:

  • Playbar
  • sub
  • 2 X one

En het geluid was best wel goed.

Maar toch gespaard voor de 2 joekels van 5 boxen.

Ze hangen nu, en het lijkt mij wat tegen te vallen.

ook lijkt het of ik nu 2 systemen heb.

Playbar-Sub-2X One en apart de twee five's.

En ik wil dat wanneer ik muziek opzet door 5 uitgangen de kamer wordt uitgeblazen.

Dat is nu niet het geval, krijg met wat geknutsel bij de app, alles wel aan de praat, maar PFFF, had we er echt meer van voorgesteld.

Ook krijg ik die trueplay niet aan de praat. of ik beweeg niet genoeg, of er is te veel achtergrondgeluid, terwijl ik alleen in de kamer ben, en de parkiet doodstil naar me zit te kijken wat die gek nu weer aan het sjouwen is.

Is daar geen andere manier voor?

Dus wat is de beste configuratie met het materiaal wat ik heb ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Hoi @Kobus 
 

 

Ook krijg ik die Trueplay niet aan de praat. of ik beweeg niet genoeg, of er is te veel achtergrondgeluid, terwijl ik alleen in de kamer ben, en de parkiet doodstil naar me zit te kijken wat die gek nu weer aan het sjouwen is.

Minder bewegen, rustig in een tempo door de kamer lopen.
Met rust in de bewegingen van boven naar beneden moet dit lukken.
Zie voorbeeld filmpje in de App.

Wat betreft de opstelling van de Sonos Apparatuur, kan ik je alleen maar vertellen hoe ik dat gedaan heb.

In mijn Groep ARC Kamer, heb ik de ARC met 2 x play 5 gen 2 als Surround gekoppeld, en daaraan toegevoegd 2 x de Sub gen 3.
En in de Groep Five stereo heb ik twee x Five Gekoppeld in verticale positie.
Dit alles staat in mijn huiskamer, en ik kan je vertellen dat het geluid overdonderend is.

Ik gebruik de Five alleen maar voor muziek.
En de ARC voor filmbeleving.
Alles samen alleen maar bij feestjes.😉

O ja en ik heb nog een Sonos Roam voor mijn laptop. Deze kan ik koppelen met de twee maal Five stereo.
In het geval dat ik muziek luister via mijn laptop.
En dat is een stukje beter dan de speakers van de Lenovo.

 

Reputatie 7

Ik ga ervan uit dat de Five's en je surroundsysteem beide gebruik maken van S2 software (de "bruine” app).

Het Sonos-systeem is opgedeeld in "kamers”. Eén kamer bevat een speaker of een vaste stereo- of surroundset. De "kamer” waarin jouw surroundset staat bevat het maximaal aantal apparaten voor een surroundset (er kan enkel nog een Sub Gen 3 bij). De Five's moeten daarom in een andere Sonos "kamer’. Je hebt dan dus geen “2 systemen”, maar twee kamers. Deze kamers kun je wel “groeperen”, zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Reputatie 7
Badge +3

En ik neem aan dat je dan ook Trueplay per kamer moet inregelen en dat dat niet kan voor de gegroepeerde kamers. Ik bezit zelf slechts 1 “kamer” en ben hier dus niet helemaal zeker van, maar dit lijkt mij een logisch gevolg van de manier van werking van Sonos. 

Reputatie 7

Je kunt wel beide kamers Trueplay’en, maar niet samen, zodat het geluid op elkaar zou worden afgestemd.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wat ik zeg, “per kamer moet inregelen”.

Reputatie 7

@Erooij Klopt. Jij zegt “ik neem aan” omdat je er niet zeker van bent. Ik denk ik bevestig dat even.