Beantwoord

Continu uitval van speakers.

  • 3 June 2022
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

Wat een ramp Sonos!

De laatste tijd steevast haperingen en uitval van speakers.

Het is een tijd goed gegaan maar tegenwoordig elke dag.

Ik was altijd Fan van Sonos, maar ik zou het nu niemand meer aanraden!!

icon

Beste antwoord door JeeJee 1 July 2022, 11:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nergens last van. Wellicht moet je op onderzoek wat er aan de hand kan zijn.

Eventueel een diagnose en maandag even bellen met Sonos. 

Badge +1

Maandag bellen zal wel niet lukken, in verband met Pinksteren.

Kun je iets meer informatie geven? Hoe is je configuratie opgebouwd? Wat is er veranderd ? etc.

Hoi Allemaal en @JeeJee 

Ik heb nogal wat van Sonos in huis. En sluit mij aan bij @Erooij 
Ik heb in al die jaren dat ik het gebruik nog nooit geen last gehad van uitval.
 

Ook ik heb daar last van, surroundgeluid valt steeds weg en al van alles geprobeerd, wifi is perfect, had een boost aangesloten en deze maar weer verwijderd omdat het geen verbetering geeft. Alles weer opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. Las op het internet dat het goed fout zit bij Sonos zelf terwijl ze het zolang ontkent hebben tot ze er niet meer onderuit konden, de laatste update zou dit probleem moeten verhelpen, maar mooi niet dus. Als ik na het wegvallen van de surround op de pauze knop van een van de speakers druk komt surround weer terug en is het geluid weer even perfect. 

Reputatie 7
Badge +3

Kan je de bron vermelden van “dat het goed fout zit”. Al jaren Sonos gebruiker en eigenlijk nooit last ervaren van verstoringen. Behalve dan dat er heel af en toe een service even niet bereikbaar is.

https://www.alpha-audio.nl/2022/05/sonos-belooft-audio-uitval-op-te-lossen/

geluid loopt ook vaak steeds niet gelijk 

met de surround, liedjes stotteren bij starten en dan nog alleen geluid uit de playbase en ja heb hiervoor  contact gehad met helpdesk o.a. ook voor het vastlopen van updates. Ik was voorheen echt ook een heel groot fan van Sonos, wees je geprezen dat het wel goed gaat bij je, ik zou het ook graag anders zien. 

Reputatie 7
Badge +3

Het zal inderdaad aan mijn, wat oudere, configuratie liggen. Ik gebruik een playbase.

Dit is goede informatie voor mensen die deze problemen ervaren. Zie dat dit toch ook al een maandje oud is, hopen dat ze snel voor verbetering zorgen voor mensen die wel de genoemde configuratie hebben.

Uiteindelijk nog een keer contact opgenomen met Sonos en wat instellingen gewijzigd.

De router kanalen heb ik veranderd en Sonos op een ander kanal gezet dan de router.

Waarschijnlijk is dit het probleem geweest.

Het probleem doet zich nu al een paar dagen niet meer voor.

Super!

Moet zeggen dat ik blij verrast was met de zeer goede support van Sonos. 

Ze hebben echt meegedacht en geholpen!