Connectie Spotify naar Sonos werkt niet

  • 27 November 2021
  • 13 reacties
  • 210 Bekeken

Badge

Beste mensen, 

Ineens kon ik spotify niet meer naar m'n sonos streamen. Ik heb een spotify family abbo. Iedereen in de Family heeft geen problemen met sonos.

Ik heb een test member aangemaakt in de Family. Werkt als een speer met sonos.  Waarom m'n eigen account niet meer ineens ?  Op elke telefoon of laptop waar ik inlog  :-(

 

Mbg, 

Jan

 

Iemand tips of truuks ? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Badge

Het verhaal wordt nog waziger. Het liet mij niet los en ben wat verder gaan spitten.

Eigenlijk zijn het 2 symfonisk speakers alszijnde stereo gepaired door sonos. Ik heb ze unpaired en toen werkte het gedeeltelijk ineens wel. 1 speaker. De andere speaker wilde nogsteeds niet.

Ik luister veel naar online stations via de sonos app. en daar was het probleem dus niet. Beide kon ik gewoon benaderen/kiezen.

Maar vanuit spotify voor geen kanten. Ja... 1 speaker.

Afijn.. Beide toch weer gepaired. Nogsteeds problemen. Ik had 1 met 2 gepaired en dacht als ik het nou omdraai?  Afijn.. Weer unpairen en toen weer pairen maar dan speaker 2 met speaker 1…

3 keer raden.. Werkt als een speer (schiet mij maar lek) 🙂

Reputatie 6
Badge +3

Boh ja, wazig dit. Nog nooit gezien. Reset is inderdaad een last resort, dat is normaal niet nodig maar je probleem is dan ook niet normaal. Ik weet niet hoe snel Spotify reageert maar mijn gevoel zegt me ook dat dit probleem meer bij hun ligt dan bij Sonos, dus misschien heel even afwachten zoals Rallye ook al aangeeft.

Reputatie 7

Ik zou even op Spotify wachten….

Badge

Hoi Eddie, tof dat je meedenkt  ;-)

 

Ik heb ingelogd met m'n account op m'n vrouws telefoon. Werkt ook niet.Met mn test account weer wel.

Óf mijn spotify account is corrupt óf de sonosspeaker wil mijn account niet aannemen lijkt wel. Snap er geen hol meer van. 

Ik kan eens m'n speakers resetten (want daar staan ook gegevens in, toch?) en alles opnieuw instellen. 

Of ik wacht wat Spotify zegt, want op hun forum heb ik ook m'n probleem gemeld. 

Reputatie 6
Badge +3

mmm, je gaat bijna denken dat het in de hardware zit. Als jullie Spotify Connect gebruiken met die meerdere family accounts….is dat dan ook op verschillende apparaten (bv verschillende telefoons) ? Dus al eens getest met een apparaat waar het wel werkt op jouw account ?

Badge

Reeds al gedaan. Toch nóg maar eens een keer geprobeerd. Helaas, nogsteeds niets.

Het gekke is dat er wel steeds wordt geschakeld maar niet echt een definitie verbinding wordt opgebouwd.

Reputatie 6
Badge +3

Alleen die van mij.

Dan zou ik bij wijze van test die eens verwijderen en een andere account in Sonos plakken om te kijken of het probleem zich verplaatst naar die account.

Badge

Alleen die van mij.

Ik heb ook wat spotify gegevens uit andere apps gehaald zoals Google Assistent. Misschien loopt het daar spaak. Maar helaas. 

Reputatie 6
Badge +3

Als het probleem alleen met die ene account is, dan kan het haast niet anders dan dat die account ergens anders actief is. Alleen zou ie dat dan in de Spotify App aan moeten geven. Heel vreemd. Welke van de accounts zijn in Sonos als Spotify service aangemaakt ? Allemaal of alleen die van jou ?

Badge

Yep. Ga het nu weer doen, alsmede de 3th party apps opheffen. En trek de stekkers uit de Sonos voor een tijdje. Ben benieuwd. 

Reputatie 6
Badge +3

Al eens overal uitgelogd in je Spotify account ? Mogelijk is er nog  een verbinding actief.

 

 

Badge

Zekers. Meerdere keren zelfs. Ook oude spotify versies teruggezet van maanden geleden. App caches etc. geleegd. De gekste dingen geprobeerd. Het rare is dat het steeds mijn profiel betreft en geen enkele andere waar het mis mee gaat. Als er iets anders op Sonos wordt afgespeeld en ik probeer dan vanuit Spotify te connecten, gaan de speakers uit maar gebeurt er vervolgens niets. Spotify blijft maar verbinding proberen te maken.... 

Reputatie 7

Al eens de Spotify account uit Sonos gegooid en weer terug gezet?