Vraag

Connect Gen 2 in een surround opstelling

  • 12 September 2021
  • 6 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Situatie bijna identiek aan een eerder topic maar dat is gesloten en bevat geen duidelijke how-to beschrijving. 
 

Situatie: aan een bestaande opstelling met 2xOneSL als stereoapparatuur koppelde ik deze week mijn platenspeler met receiver via een Connect gen 2 die ik tweedehands heb aangeschaft. Werkte na 5 minuten na wat gezoek met de aansluitingen. Perfect. 
 

Gisteren mijn nieuwe Arc en Sub toegevoegd. Van de OneSL’s heb ik surroundspeakers gemaakt (je moet ze dan eerst als stereopaar verwijderen). Ging ook meteen goed. Wat een geluid!

Vervolgens wilde ik een LP opzetten. Dat lukt echter niet meer. Wat ik zie in de S2 app: Surround opstelling zit in kamer “Woonkamer”. De Connect gen 2 staat “eenzaam” in de kamer “Woonkamer 2” waar ik de OneSL’s als stereopaar uit heb verwijderd. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de platenspeler hoorbaar is over woonkamer. Heb al heel wat tijd geklikt en gezocht maar krijg het niet gefixt. Terwijl ik dus weet dat het werkt met de OneSL’s als stereopaar.  
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat moet te fixen zijn, normaal gesproken is dat simpelweg het groeperen van Woonkamer en Woonkamer 2 via de App. Lukt dat wel want dat is echt heel basic Sonos (?)

 

https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

 

Woonkamer 2 moet helemaal geen groep meer zijn, dat is immers alleen je Connect.

Reputatie 7

Met dit advies moet het inderdaad lukken. Drie toevoegingen nog:

- de zinsnede “Woonkamer 2 moet helemaal geen groep meer zijn, dat is immers alleen je Connect” is wat verwarrend - in Sonos-taal is de eenzame Connect een “kamer”, terwijl (zie ook de link) een “groep” bestaat uit een aantal kamers (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als het aantal speakers omdat in een “kamer” meer speakers kunnen zitten, bijvoorbeeld een surround- of stereoset);

- je lijkt twee kamers te hebben (één met de Connect en één met de surround set) - je kunt dan de Connect zo instellen dat hij standaard afspeelt naar de surroundset (een andere kamer is er toch niet), dit heet “automatisch afspelen”, zie het plaatje;

- je kunt de namen van de “kamers” ook aanpassen, zo heet mijn Connect-kamer “CD Connect” omdat ik een CD-speler heb aangesloten.

Reputatie 6
Badge +3

 

- de zinsnede “Woonkamer 2 moet helemaal geen groep meer zijn, dat is immers alleen je Connect” is wat verwarrend - in Sonos-taal is de eenzame Connect een “kamer”, terwijl (zie ook de link) een “groep” bestaat uit een aantal kamers (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als het aantal speakers omdat in een “kamer” meer speakers kunnen zitten, bijvoorbeeld een surround- of stereoset);

 

Inderdaad

Reputatie 2
Badge +2

Dank voor de hulp, het is gelukt! Helemaal tevreden ben ik nog niet want dat met het automatisch afspelen en volume regeling via de (analoge) versterker is vooralsnog geen succes. Maar de playback doet het weer en daar ben ik al heel blij mee.  @Eddie the Eagle en @106rallye super. 

Reputatie 6
Badge +3

Helemaal tevreden ben ik nog niet want dat met het automatisch afspelen en volume regeling via de (analoge) versterker is vooralsnog geen succes. 

wat bedoel je daarmee ?

Reputatie 2
Badge +2

Hoi, ben aan het verhuizen dus nog geen tijd gehad te reageren.
Wat ik bedoel: ik las ergens dat het mogelijk zou moeten zijn om het volume te regelen via mijn analoge versterker als ik een plaatje op zet. Dus niet via de Sonos app maar via dit apparaat. Ik weet niet meer waar ik het gelezen had, maar het geeft natuurlijk wel het ultieme analoge gevoel. Ook al is het niet “handig” of “smart” (maar dat is analoog sowieso niet).