Beantwoord

Connect apart gebruiken

• 15 December 2018
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

Badge
Loskoppelen connect van router
icon

Beste antwoord door Tim S 17 December 2018, 15:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge
Ik stel vast dat de connect al jaren gekoppeld is aan de router. Eigenlijk nooit op gelet dat dat zo was maar alles ging goed dus... Nu wil ik na een verhuis en aanschaf van aparte Play1 luidsprekers de connect ergens anders apart gebruiken met mijn versterker en bijhorende luidsprekers. De connect moet dus naar een andere ruimte. Helaas, als ik de connect loskoppel van de modem/router weigers het hele systeem te werken . Ik dacht dat de connect apart te gebruiken was, maar hoe? Iemand een oplossing? Groeten, Paul
Reputatie 7
Badge +2
Een bekabeld Sonos component heeft als functie dat deze de wifi van Sonos, voor de rest van Sonos wat draadloos staat opzet.
De Connect was dus het basis station van de Play:1 speakers.
Je kunt tegenwoordig Sonos op de wifi van de router instellen mits de wifi van deze router goed reikt tot alle Sonos componenten, wifi versterkers zal helaas problemen geven.
Zie graag de volgende Community Post voor het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Zie dit 2e topic voor het instellen van je eigen wifi op Sonos.
Badge
Tim, bedankt voor je antwoord en de links. Het is gelukt om de connect draadloos aan te sluiten. Er zat inderdaad ook een wifi-versterker in mijn netwerk, heb die verwijderd aangezien die in de huidige woonst niet echt nodig is. Was na aanmelden van de connect plots een kamer met twee Play1's in stereo opstelling kwijt. Heb die eenvoudig terug kunnen aanmelden en de connect kan nu ook afzonderlijk worden gebruikt. Nogmaals dank voor de oplossing. Groeten, Paul
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen, veel plezier van je Sonos installatie.