Beantwoord

Connect aansluiten op HK 161S

• 11 November 2018
  • 3 reacties
  • 965 Bekeken

Heb een Harman Kardon 161S welke ik wil aansluiten op mijn Sonos Connect zodat ik de muziek uit de 161S kan afspelen op de sonos speakers.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit dan op een juiste manier aansluit? Alvast bedank!
icon

Beste antwoord door Tim S 13 November 2018, 11:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik zie geen analoge uitgang op je receiver, dus dat lukt niet. De bedoeling van een Sonos Connect is ook precies de andere kant op, dus Sonos services afspelen op je Harman Kardon, daar heb je alle mogelijkheden voor, optisch digitaal, coaxiaal digitaal en analoog rood/witte tulp. Allemaal ingangen op je receiver die je kunt gebruiken maar geen (analoge) uitgang. De analoge ingang van de Sonos Connect is bedoeld om een losse platenspeler of CD speler op aan te sluiten.
Dank voor je reactie maar is er dan geen oplossing om van de 161S naar de Sonos speakers af te spelen? Iemand anders nog ideeen?
Reputatie 7
Badge +2
De Sonos Connect heeft een analoge ingang, daar kan een bron van geluid op aangesloten worden.
Toch zoals Eddie ook aankaart, zien we geen uitgang op de HK zitten, die dan op de ingang van de Connect aangesloten kan worden.
Daarnaast, is de Connect gemaakt om geluid naar de HK toe te sturen, niet andersom, dat deze geluid van de HK zou ontvangen.
De analoge ingang is meer een ingang waar je een CD-speler op wilt aansluiten, of andere bron van geluid, niet de algehele geluid's installatie.
Als je dit wel werkende zou krijgen, dus de HK op de Connect aan kan sluiten, dan kan je dit geluid verder niet meer vanuit de Connect terug sturen naar de HK.
De HK kan namelijk niet het geluid van de Connect laten horen, omdat deze al zelf aan het afspelen is, en dit dus aan de Sonos zou geven.
Klinkt wat gek, of misschien wat moeilijk te bevatten, maar je kan geen "loop" maken waarin het geluid van de Connect naar de HK word gezonden die het weer terug zet naar de Connect die het weer doorzet naar de HK, dat word een oneindige cirkel.
Los van deze uitleg, zit er dus geen uitgang op je versterker, alleen ingangen.