Vraag

Computer reagteert niet

• 3 February 2018
  • 4 reacties
  • 492 Bekeken

Hallo, ik gebruik mijn Sonos Play 1's al meer dan drie jaar. De bediening die ik hoofdzakelijk via de app op smartphone. Nu wil ik vanop mijn pc een nieuwe map toevoegen met muziek. Blijkt dit niet te gaan door de firewall.. Ik heb gezocht naar een oplossing voor mijn antivirus (ESET) en mijn firewall (Windows Defender) maar niets lijkt te helpen.. Iemand van jullie al deze fout gehad?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

dat probleem heb ik ook gehad windows 10 heeft een update gegeven en SMBv1 uitgeschakeld en nu werkt je pc niet meer met sonos filmpje opgezocht op you tube hoe je hem weer in kan schakelen ..........en het werkt weer....maar slecht van sonos dat hun er zelf niks aan doen heb mij dagen gekost om daar achter te komen !!!!!!!!!
😠
Hallo Robert, Kan je me toevallig helpen aan dat YouTube filmpje? Ik heb het net geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet..
gewoon op you tu1be invullen hoe moet je SMBv1 inschakelen windows 10 en dan kan je kiezen tussen div. filmpjes succes
Reputatie 7
Badge +2
Het delen van de muziek van de computer kan door veel instellingen van een computer geblokeert worden.
Het hoeft lang niet altijd de firewall te zijn welke de verbinding tegen houd.
Je moet er zeker van zijn dat de computer zijn wifi of bekabelde verbinding als een prive netwerk ziet, niet als een publiek of openbaar netwerk ( in te stellen onder het netwerkcentrum )
Verder kan het soms te maken hebben met de rechten op de map zelf.
de gebruiker: Iedereen, zou lees rechten moeten hebben op de muziek map welke je probeert toe te voegen.
Verder is het te controleren om op de computer via het netwerk de muziek map van zichzelf te openen, als dit niet wil werken, dan houd dit in dat de computer zijn eigen muziek map nog niet kan benaderen via het netwerk, en waarschijnlijk andere apparatuur dit dan ook niet kan, zoals een Sonos systeem.
Als de boven beschreven stappen je nog geen oplossing bieden, dan raad ik je aan ons telefonisch te contacteren.
Wij hebben de mogelijkheid met uw toestemming op uw computer in te loggen en de instellingen te controleren.
Zien de telefoontjes dan ook graag tegemoet!