Vraag

communicatieprobleem beam, twee one’s en sony bravia kd49-x8505b

  • 12 January 2020
  • 14 reacties
  • 1348 Bekeken

Badge

Tv en audiosysteem maken geen contact. Alles volgens instructie aangesloten, leek te werken maar bij opnieuw aanzetten tv gaf de audio geen geluid. Sonos app meld aansluitingsfout. Tv meldde ‘communicatiefout’. 
 

Hele systeem opnieuw geïnstalleerd. Werkte maar na het uit en weer aanzetten van de tv, hetzelfde verhaal. Frustrerend! 
 

Weet iemand wat er fout gaat? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Is de Beam via Hdmi Arc aangesloten op je tv?

Zelf heb ik de KD55-a1 en ervaar totaal geen problemen.

Wel heb ik bij de geluidsinstellingen van de tv de ‘prioriteit’ op audiosysteem gezet.

Ben je zeker dat alles correct aangesloten is?

Badge

HDMI kabel zit in de ARC aansluiting. Prioriteit kan ik niet instellen maar overal aangevinkt dat tv moet kiezen voor audio systeem, maar ja, dan is het stil. Verder instructies gevolgd op de Sonos app over Bravia Sync. Kan systeem niet vinden en de app geeft aan dat er geen verbinding mogelijk is. 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je ze als surround gekoppeld? En gewoon muziek spelen lukt wel?

Badge

Ja. Twee sonos one’s zijn als surround gekoppeld en doen het ook bij installatie. Alleen daarna gaat het mis. Gewoon muziek afspelen lukt. 

Reputatie 5
Badge +3

Dan is er toch iets niet juist tussen de verbinding tussen tv en je Sonos volgens mij. 
Wat als je alles zou loskoppelen en weer alles stap voor stap zou verbinden en installeren, helemaal van 0 af aan. Alles rustig stap voor stap, een clean install zeg maar.

Badge

Heb ik al gedaan. Beam getest, opnieuw geïnstalleerd. De Beam doet het in eerste instantie goed maar zodra de tv aan en uit wordt gezet volgt de melding over comminicatieprobleem op de tv en schakelt de tv over naar interne speakers. 

Reputatie 4
Badge +3

Zou je het anders eens kunnen testen met een andere HDMI-kabel? Wellicht dat deze vervelend doet.

Mocht je die vervangen hebben en dan nog steeds problemen ondervinden wil je dan een diagnose versturen?

Vermeld dan hier ook het bevestigingsnummer, dan kijk ik er gelijk even naar voor je.

Badge

Een andere HDMI kabel is helaas ook niet de oplossing. Ik heb de diagnostische gegevens verstuurd. Het bevestigingsnummer is 626298913. 

Reputatie 4
Badge +3

Lijkt erop dat de HDMI CEC van de TV niet werkt, de Beam praat wel tegen je TV maar ontvangt geen berichten terug.

Staat de Bravia sync (HDMI CEC) aan van je TV?

Mocht deze aan staan, kan je me dan vertellen wat er op je TV zit aangesloten, misschien is er een apparaat die de CEC verstoord.

 

 

Badge

Bravia Sync staat aan. In de tv zit een Apple TV een Sony dvd speler en een Wii. We ontvangen Ziggo tv via een C+ module. 

Badge

Er is ook nog een PlayStation aangesloten. Voorheen hadden we een Sonos Playbar op deze tv aangesloten en die gaf geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als test alle apparaten afkoppelen van je tv, vervolgens de tv spanningsloos maken en de Beam weer aankoppelen. Dan de tv en de Beam weer onder stroom zetten, de rest afgekoppeld laten. Kijken of het dan wel goed werkt. Dan per apparaat weer aansluiten en testen. Mogelijk dat één van je apparaten de boel verstoord. Eventueel dat apparaat met andere hdmikabel testen. 

Badge

So far so good. Nog niet alle randapparatuur op nieuw aangesloten maar tot nu toe doet hij het! 

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat te lezen. Blijft natuurlijk nog de vraag wat de boosdoener is. Lijkt dus toch een conflict met hdmi. 
hoop dat het definitief opgelost kan worden en dat je verder van je Sonos kunt genieten.