Vraag

combineren

• 29 juni 2020
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

kan ik de Beam en Playbar gelijkertijd aansluiten ? ik heb nu een beam met 2 sonos One, ik wil een playbar met subwoofer en twee stuk Play 1 erbij kopen. kan ik ze allemaal gebruiken ?

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik neem aan om een 2e tv aan te sluiten. Dat zou geen enkel probleem mogen zijn.

Om alles op 1 tv aan te sluiten lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat dat gaat lukken en lijkt mij ook een Heel vreemde keuze.

bedankt Erooij, ik had ergens gelezen dat je de Beam ook als center speaker kon gebruiken vandaar mijn vraag, als het niet gaat moet ik een keuze maken tussen de beam en playbar, weet niet welke het beste is voor Home cinema set ?

Reputatie 5
Badge +3

Nee, zowel de Beam als de playbar zijn niet alleen als center speaker in te zetten. Deze worden ingezet als 3.0 speaker (links, rechts en center). Je kunt ook geen losse frontspeakers inzetten. Sonos biedt je max 5.1, bestaande uit Beam, playbar of Arc gecombineerd met eventueel een sub en 2 achterspeakers.

Welke je bij de tv wilt zetten is natuurlijk een persoonlijke keuze welke mede bepaald wordt door budget, hoe groot is de kamer en de tv etc.

Zelf heb ik een playbase die mij enorm bevalt. Dit was in mijn situatie ook de enige plaatsbare sonosspeaker onder mijn tv. Zo zie je maar hoe een keuze bepaald kan worden. Het was deze en anders niet. Bij een defect zou ik ook nog niet weten hoe dit op te lossen omdat de playbase niet meer in het assortiment zit.

Reputatie 5
Badge +3

De Playbar en de Playbase zijn overigens beide uit productie en (samen) opgevolgd door de Arc. Sonos heeft beloofd deze modellen nog minstens vijf jaar van updates te voorzien (hun track record qua ondersteuning is beter, dus langer kan ook maar is niet gegarandeerd).

De Arc is wel duur, maar heeft als voordeel dat hij via HDMI wordt aangestuurd, net als je van je Beam gewend bent. De Playbar loopt via een optische aansluiting.

Reageer