Vraag

codering bestanden

• 7 August 2017
  • 9 reacties
  • 935 Bekeken

regelmatig krijg ik een foutmelding "kan het bestand niet afspelen omdat het niet juist gecodeerd is"

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dat is vervelend. Zou je een diagnose willen maken op het moment dat het fout gaat? Daarin kan ik hopelijk zien wat er aan de hand is. Diagnose maak je zo.
Ik heb hetzelfde probleem. Diagnose is opgestuurd. Mijn bevestigingsnummer is: 8028871.
Reputatie 7
Badge +2
Doet dit probleem zich altijd voor? zie dat je muziek van de PC naar je Sonos probeert te streamen.
Staat de PC ook via wifi verbonden met de router?
Het probleem doet zich alleen voor bij de laatste MP3 bestandjes die ik in de map muziek heb gezet. Eerder Mp3-tjes worden wel afgespeeld. Mijn computer is idd via wifi met de router verbonden.
Reputatie 7
Badge +2
En als je een hele map in de wachtrij zet, om meteen het laatste nummer af te spelen, loop je dan meteen tegen het probleem aan?
Denk dat dit beter even telefonisch besproken kan worden, waarin met uw toestemming we de mogelijkheid hebben op uw computer in te loggen en mee te kijken.
Mogelijk dat er instellingen aangepast moeten worden.
Badge
Ik krijg ook regelmatig het bericht " Nummer is niet juist gecodeerd". Het lijkt vaker voor te komen, als ik vlak voor sonos gebruik iTunes gebruikt heb. Beide maken gebruik van de iTunes library op onze NAS schijf, iTunes draait op mijn laptop. Diagnostische info zojuist verstuurd ook: 8074281 is het nummer. Kan iemand me helpen?
Reputatie 5
Badge +2
Het is een generieke foutmelding die ons verteld dat dat wat er af moet spelen, niet goed binnen komt. Dit kan te maken hebben met draadloze storing, of een netwerkfout. In je diagnose zien we wel dat de Bridge vaak geen verbinding kan maken met het internet. Muziek uit je lokale bibliotheek is hier natuurlijk niet van afhankelijk, maar het wijst wel richting een probleem in het fundament dat Sonos en bibliotheek draagt - het netwerk. Zou je je Sonos apparaten, je NAS en je router van de stroom willen halen, en dan eerst je router, vervolgens je NAS en als laatste je Sonos weer aan willen zetten? Zorg voordat je het volgende aanzet, het vorige volledig is opgestart. Mocht de fout daarna weer voorkomen, wil je dan meteen een diagnose maken en het nummer opsturen? De diagnose laat ons een beperkte geschiedenis zien van het besturingsysteem waar Sonos op draait, dus het is belangrijk dat je de diagnose binnen een paar minuten van het probleem maakt.
Badge
@Bob M
Dank je wel! Inmiddels werkt het weer goed, dus ik vermoed dat het inderdaad een wifi storing was. Volgende keer dat het gebeurt zal ik je stappen nemen ook. Dank!
Reputatie 5
Badge +2
Top! Goed om te horen. Mocht het nou vaker gebeuren, overweeg telefonisch contact met ons op te nemen zodat we je hele setup van dichtbij kunnen bekijken. Dan kunnen we eventuele fundamentele netwerk problemen achterhalen/tackelen.