Beantwoord

Chrome/Beam/Sony/Ziggo box

  • 4 April 2021
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Ik heb mijn Ziggo kastje met een optische kabel aangesloten op de Beam en krijg het geluid van de tv nu via de Beam. De afstandsbediening van het Ziggo kastje kan ik nu ook voor de Beam gebruiken.
Nu heb ik alleen geen geluid via de Beam als ik stream via Chromecast. Op zich lijkt mij dat heel logisch maar ik vraag mij af of iemand hier  een oplossing voor heeft. Makkelijkst is Beam via optische kabel op tv aansluiten ipv op Ziggo kastje maar dan werkt de afstandsbediening niet met de Beam.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 April 2021, 14:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Cobi, je kunt dan toch de afstandsbediening van de Sony tv inleren op de Beam mits het een RF afstandsbediening is.

ik neem aan dat de tv geen hdmi-arc uitgang heeft, anders zou je die mogelijkheid wel gebruiken.

anders schiet de mogelijkheid over, wel omslachtig, de afstandsbediening van het Ziggo kastje gebruiken om het volume van de Beam te regelen.

Reputatie 7

Het allermakkelijkst is om gebruik te maken van HDMI-ARC, of heeft jouw TV dat niet? Dan bedient de TV de Beam via het HDMI-CEC protocol en niet met infrarood, zoals nu volgens mij.

Heb je overigens geprobeerd wat er gebeurt als je de Beam via optisch aansluit op je TV? Als nu de Ziggo-afstandsbediening de Beam al bedient via infrarood moet het niets uitmaken waar de optische kabel aan vast zit (je TV of het Ziggo-kastje). 

Helaas geen HDMI-ARC aansluiting op mijn tv. 
Beam idd optisch op tv aangesloten maar geluid moet heel hard en als ik dan weer terug ga naar de radio en er geen erg in heb staat de Beam knetterhard. Afstandsbediening werkt nu ook nog.

Geluid krijg ik alleen niet synchroon met spraak via de tv.

Misschien wordt het tijd voor een nieuwe tv.

Bedankt voor het meedenken.